پنجمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی و همایش مدرسین اخلاق پزشکی برگزار می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت و نایب رییس شورای عالی اخلاق پزشکی از برگزاری پنجمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی و اولین همایش مدرسین اخلاق پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،‌ دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و نایب رییس شورای عالی اخلاق پزشکی با اشاره به برگزاری پنجمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی گفت: پیرو برگزاری موفق چهارمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی و اخلاق پرستاری، پنجمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران و اولین همایش مدرسان اخلاق پزشکی کشور همسو با برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی از تاریخ 1 تا 3 آذر ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: این کنگره توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان و با همکاری شورای عالی اخلاق پزشکی وزارت متبوع و مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد.

دکتر لاریجانی افزود: : این کنگره در نظر دارد با بهره گیری از تجربیات کنگره‌های گذشته، ضمن گرد هم آوردن اساتید و متخصصان این حوزه، در راستای نهادینه شدن فرهنگ اخلاق پزشکی در دانشگاه ها و مراکز ذیربط تلاش کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از امتیاز بازآموزی و امتیاز فرهنگی این کنگره برای اعضای هیات علمی خبر داد و اظهار داشت: کلیه ذی نفعان این حوزه به ویژه مدرسان و مدیران گروه اخلاق پزشکی، اعضای شورای اخلاق و کمیته های اخلاق آن دانشگاه، در کنگره مشارکت فعال داشته و همکاری لازم را جهت برگزاری باشکوه تر کنگره داشته باشند.

دکتر لاریجانی، آموزش اخلاق پزشکی، اخلاق در ارائه خدمات سلامت، اخلاق در پژوهشهای پزشکی، اخلاق در سیاست‌گذاری سلامت و اخلاق پزشکی و سرطان را از جمله محورهای اصلی کنگره اعلام کرد و گفت: امید است همچون سال‌های گذشته، با برگزاری همایش های پربار شاهد اعتلای مفاهیم اخلاق حرفه ای و پزشکی در ارکان مختلف نظام سلامت کشور باشیم.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 805225

وب گردی

وب گردی