نمی توانیم به مشمولان غایب گواهینامه بدهیم/ بازرسی داخل خودرو فقط با ارائه کارت شناسایی

فرمانده ناجا گفت: تا زمانی که ستاد کل نیروهای مسلح به ما ابلاغ نکند، نمی توانیم به مشمولان غایب گواهینامه بدهیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، سردار اشتری در جمع خبرنگاران درباره استاندارد خودروسازها گفت: از سال های گذشته تاکید شده که خودروسازان با توجه به شرایط جاده های کشور خودروهای استاندارد ارایه کنند تا بیشترین حفاظت را داشته باشد. با خودروسازان جلسه گذاشته شده و به صورت مکتوب به آنها اعلام شده و امیدواریم خودروسازان رعایت کنند. در حال حاضر پلیس با آنها هماهنگی دارد و امیدواریم این هماهنگی بیشتر شود.

وی پاسخ به وضعیت جاده چالوس و شکایت مردم از ترافیک آن گفت: به صورت مکتوب به وزارت راه اعلام کرده ایم ظرفیت جاده چالوس محدود است اما چند برابر ظرفیت به آن خودرو وارد می شود.ما نگران جان مردم هستیم و ضمن اینکه درخواست می کنم تا مردم مسیر جایگزین انتخاب کنند، اقدامات در حد توان خود را انجام می دهیم که نمونه آن مدیریت تعطیلات عید فطر و کاهش ۱۸ درصدی تلفات بود.

وی درباره حواشی حریم خصوصی بودن خودرو و نحوه برخورد ماموران گفت: هر جا مامور ما خواست ورود پیدا کند باید لباس یا حکم داشته باشد یا اطمینان باشد که پلیس است.از پلیس نامحسوس بزرگراه ها خواستیم کارت ارئه کنند و راننده مطمئن شود. اقدامات ما تابع قوانین است و در این باره استعلام گرفته شده است.

سرار اشتری درباره ارائه گواهینامه به مشمولان غیاب نیز گفت: قانون اعلام کرده که مشمولان نخست باید خدمت سربازی را بگذرانند تا به آنها خدمات ارایه کنیم. یکی از این خدمات صدور گواهینامه است. طبق قانون نمی توانیم به مشمولان غایب گواهینامه بدهیم. در خواست شده که این اتفاق بیافتد و ما استعلام کرده ایم. جواب استعلام باید به ستاد کل نیروهای مسلح فرستاده شود و در صورتی که ستاد کل ابلاغ کند ما از فردای آن آماده ارائه آن هستیم.

703

کد خبر: 805229

وب گردی

وب گردی