رشد 25درصدی تسهیلات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی/افزایش سقف تسهیلات به دانشجویان متعاقبا اعلام می شود

سرپرست اداره کل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه ارائه تسهیلات به دانشجویان سال 95 در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سال 94، 25درصد افزایش پیدا کرد، گفت: بانک ملی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید طبق تفاهم نامه ای که با دانشگاه دارند، به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهسیلات پرداخت می کنند.

سید کیوان خاتمی، سرپرست اداره کل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره عملکرد صندوق رفاه دانشجویان گفت: صندوق رفاه دانشجویان در سال 95، تسهیلات قرض الحسنه شهریه، تحصیلی، ازدواج و ضروری را به دانشجویان پرداخت کرده است. مبلغ این وام ها 476 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبلش 25 درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه کل شهریه 95 نزدیک به 2/7 درصد افزایش پیدا کرده بود، گفت: افزایش ارائه تسهیلات نسبت به افزایش شهریه ها بسیار بیشتر بوده است.

خاتمی افزود: ارائه تسهیلات خوب به دانشجویان بسیار حائز اهمیت است، این مسئله موجب جذب دانشجو، معرفی امکانات و قدرت دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان و کمک به دانشجویان بی بضاعت است. همچنین دادن تسهیلات به دانشجویان از ترک تحصیل آنها جلوگیری می کند که همین موضوع می تواند از آسیب های اجتماعی نیز جلوگیری کند. از طرفی این موارد به گردش سرمایه و افزایش نقدینگی نیز کمک می کند.

سرپرست اداره کل تسهیلات اعتباری با اشاره به اینکه بخشی از اعتبار این صندوق از شهریه دانشجویان تامین می شود، گفت: بخشی از سرمایه صندوق رفاه دانشجویان در تعامل با بانک های عامل مانند بانک ملی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید سرمایه گذاری می شود. این موارد به دانشجویان انگیزه درس خواندن می دهد و آنها را مطمئن می کند که دانشگاه آزاد اسلامی حامی آنهاست.

خاتمی به وام های پرداخت شده اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم نامه ای که با بانک ملی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید امضا شده، بانک ملی 5 میلیون تومان برای مقطع کارشناسی ارشد و 10 میلیون تومان برای مقطع دکتری با کارمزد مناسب به دانشجویان وام تحصیلی اعطا می کند.

او درباره صندوق تامین و پرداخت حوادث دانشجویی گفت: این صندوق بابت فوت، نقص عضو و خسارات از زمان ورود دانشجویان تا زمان فارغ التحصیلی از آنها حمایت می کند. تاکنون 1237 فقره توسط این صندوق پرداخت شده که مبلغی بیش از 2/5 میلیارد تومان بوده. رشد پرداختی های این صندوق در سال 95 بیش از صد در صد نسبت به سال 94 بوده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به تفاهم نامه با پست بانک اشاره کرد و گفت: 7356 فقره تسهیلات ازدواج 10میلیون تومانی از طریق پست بانک به دانشجویان اعطا شده و 4669 فقره نیز از طریق صندوق کارآفرینی امید از این تسهیلات استفاده کردند که در مجموع 12هزار و 25 نفر از این امکانات برخوردار شدند.

خاتمی افزود: طبق پیگیری هایی که با وزارت علوم انجام شد، مبلغ 66میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت علوم نیز جذب و بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی توزیع شد. این مبلغ به صورت وام های 2/5 میلیون تومانی برای مقطع دکتری، 1/5 میلیون تومانی برای کارشناسی ارشد و 700هزار تومانی برای کارشناسی به دانشجویان سراسر کشور تعلق گرفت.

سرپرست اداره کل تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه این مبالغ برای سال 95 به دانشجویان پرداخت شده، گفت: ارائه تسهیلات به دانشجویان در سال 95 افزایش چشمگیری داشت که پیش بینی می شود برای سال 96 نیز به همین صورت ادامه پیدا کند. میزان افزایش سقف تسهیلات برای سال جاری در دست بررسی است که باتوجه به رایزنی ها با صندوق های همکار به محض تصویب به دانشجویان اعلام می شود. در حال حاضر برابر با همین تسهیلات ذکر شده به دانشجویان تعلق می گیرد و امیدواریم سقف آن افزایش پیدا کند.

204/200

کد خبر: 805279

وب گردی

وب گردی