افتتاح 2 طرح اقتصاد مقاومتی شرکت پست در چهارمحال و بختیاری

 2 طرح اقتصاد مقاومتی شرکت ملی پست ایران شامل؛ «طرح GNAF (جی نف) و طرح سیماک» روز سه شنبه با حضور حسین مهری مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز مدیرعامل شرکت ملی پست ایران روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح ملی سیماک در شهرکرد اظهار کرد: طرح سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) به عنوان مهم ترین طرح اقتصاد مقاومتی و زیرساخت اجرای دولت الکترونیک در تمامی استان ها با هدف شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد اجرا می شود.
حسین مهری افزود: جلوگیری از ضایع شدن حقوق مردم و دولت، جلوگیری از فرار مالیاتی و زمین خواری از مهم ترین مزایای اجرای این طرح است.
وی ادامه داد: طرح GNAF (جی نف) یکسان سازی نشان پستی به عنوان طرح دیگر اقتصاد مقاومتی است که همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری نیز اجرا شد.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران ادامه داد: 530 هزار رکورد مکانی پست شامل 130 هزار رکورد روستایی و مابقی روکورد شهری در این استان فهرست برداری شده است.
مهری تصریح کرد: 100 درصد مکان های پستی شهری و 85 درصد مکان های پستی روستایی در چهارمحال و بختیاری به هنگام سازی شده است.
مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: مرحله اول اجرای طرح سیماک به صورت سراسری، کل استان و طرح جی نف در شهرستان های شهرکرد و بروجن افتتاح شده است.
حسین عنایتی گفت: طرح سیماک به عنوان زیرساخت اجرای برنامه های دولت الکترونیک یکی از مهم ترین برنامه های اقتصاد مقاومتی، فرآیند های اداری امور املاک را در میان دستگاههای اجرایی مربوطه الکترونیکی می کند.
وی افزود: در طرح سیماک با الکترونیکی شدن پرونده ها و یکپارچه شدن اطلاعات املاک و مدارک مربوط به ملک و دسترسی مستقیم دستگاه های اجرایی مربوطه به پرونده املاک، امکانات مناسبی برای نظارت مستقیم مدیران بر فعالیت کارکنان و نیز نظارت دستگاه های نظارتی بر عملکرد دستگاه های اجرایی فراهم می شود.
به گفته وی، امکان مبادله الکترونیکی استعلام های میان دستگاهی مربوط به ملک، شفاف سازی پرونده ملک و روند کارهای مربوط به آن و ایجاد خود کنترلی مدیران و کارکنان، ارتقای بهره وری استانی و ملی، کاهش مراجعات و مواجهه حضوری و ارتقای سلامت اداری و به حداقل رساندن زمین خواری از مهم ترین مزایای اجرای طرح سیماک است.
مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد کشاورزی، محیط زیست، شهرداری ها و دهیاری ها، شرکت های آب، برق، گاز، راه و شهرسازی، مالیات، اصناف و کارگاهها، بانک و بیمه، میراث فرهنگی و شرکت پست مشمول اجرای طرح سیماک هستند.
عنایتی افزود: مراحل بعدی طرح سیماک تا پایان سال 97 در این استان اجرایی می شود که این امر همکاری تمامی دستگاههای اجرایی را می طلبد.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران امروز سه شنبه برای بازدید از برنامه های اجرای شرکت پست و افتتاح این طرح ها به شهرکرد سفر کرده است.

کد خبر: 805307

وب گردی

وب گردی