سی‌ان‌ان فاش کرد : عدم پایبندی قطر به توافقنامه ریاض دلیل بحران  اعراب

شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتشار اسنادی محرمانه جزئیات توافق میان کشورهای عضو شورای همکاری خیلج فارس و قطر در سال ۲۰۱۳ و توافق تکمیلی این کشورها در سال ۲۰۱۴ را فاش و اعلام کرد عدم پایبندی قطر به بندهای این دو توافقنامه دلیل اصلی بحران فعلی است.

به گزارش ایسکانیوز، این شبکه خبری اعلام کرد: توافقنامه ریاض که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۱۳ امضا و در سال ۲۰۱۴ توافقنامه‌ای در تکمیل آن را تدوین کردند ، کشورهای عضو این شورا از جمله قطر را به منع حمایت از همه فعالیت‌ها و سازمان‌های تروریستی مخالف این شورا و مصر از جمله اخوان المسلمین ملزم می‌کند.

شبکه سی‌ان‌ان تصاویری از این دو توافقنامه را که در ریاض امضا شد و در یکی از آنها امضای امیر قطر دیده می‌شود منتشر کرد.

بنا به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان قطر و همسایگانش در خیلج فارس در کنار یمن و مصر طی سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ با امضای توافق‌هایی حمایت از گروه‌های متخاصم علیه سایر کشورها را ممنوع کردند.

وجود این توافق‌ها پیش از این نیز مطرح شده بود اما محتوا و خود این اسناد به دلیل حساسیت موضوعات مطرح شده و این مساله که این توافق به صورت کاملا محرمانه از سوی سران این کشورها به توافق رسیده تاکنون منتشر نشده بود.

جزئیات این توافق‌ها که تنها از سوی شبکه خبری سی‌ان‌ان منتشر شده‌اند گفته می‌شود توسط یک منبع در یکی از کشورهای منطقه که به این اسناد دسترسی دارد ارائه شده است.

منبع: ایسنا

802

کد خبر: 805344

وب گردی

وب گردی