دانشجویان انقلابی و بسیجی باید اهل مطالعه، تحقیق و تحلیل باشند/ تحول و تغییرات باید از داخل و درون یک مجموعه صورت گیرد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تحول و تغییرات باید از داخل و درون یک مجموعه صورت گیرد گفت: دانشجویان انقلابی و بسیجی باید اهل مطالعه، تحقیق و تحلیل باشند تا دچار ضعف و چالش نشوند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مسئولان بسیج دانشجویی این دانشگاه با بیان اینکه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی از یکدیگر جدا نیستند، گفت: اهمیت دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران بر هیچ‌یک از ما‌ پوشیده و پنهان نیست، دانشگاه‌ها همواره نقش مهم و موثری در فرهنگ و سیاست نظام داشته اند.

وی به تاسیس دانشگاه ها در کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها در اروپا و غرب در اواخر قرن دوازده میلادی،‌ راه‌اندازی شدند، اما در ایران به این شکل نبوده و نیست، زمانی که دانشگاه تهران و دارالفنون در ایران تاسیس شد، حداقل صدها دانشگاه در دنیای غرب تاسیس شده بود.

کلانتری با بیان اینکه اولین دارالفنون به دستور ناصرالدین‌ شاه ساخته شد، گفت: امیرکبیر بدنبال تغییر و تحول در دارالفنون بود که او را به شهادت رساندند.

کلانتری در ادامه به نقش دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه ایران اشاره کرد و افزود: دانشگاه تهران برای از بین بردن فرهنگ ایرانی و دین اسلام در آن زمان از دانشگاه‌های غربی کپی‌برداری شد و دانشگاهی کاملا غربی، ضدفرهنگ، ضددین و وابسته به غرب بود.

وی افزود: زمانی که درگیری‌های نیروهای انقلابی با ضدانقلاب‌ها در کردستان شکل گرفته‌ بود، دانشگاه تهران ضدانقلاب‌ها را در کردستان به سلاح تجهیز می‌کرد. در گذشته مقابل ساختمان‌ها و تابلوی تشکل‌های دانشجویی سلاح و حتی تانک وجود داشت. اما بعدها بچه‌های انقلابی توانستند دانشگاه را فتح کنند، که متاسفانه بعد از مدتی دچار ضعف و چالش شدند، چرا که دانشجویان پیاده به حساب می‌آمدند و اهل مطالعه و تحقیق نبودند.

دانشجویان اهل مطالعه، تحلیل و تحقیق باشند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بعدها همان دانشجویانی که دانشگاه تهران را فتح کردند کتاب‌هایی را با مضمون اشتباه کردیم چاپ و منتشر کردند، گفت: من از شما دانشجویان انقلابی و بسیجی می‌خواهم که اهل مطالعه، تحلیل و تحقیق باشید تا دچار ضعف و چالش نشوید.

وی افزود: متاسفانه دانشجویانی که آگاهی و مطالعه ندارند خواسته یا ناخواسته نقش تریبون اسرائیل را ایفا می‌کنند، زیرا اطلاعات آنها کم است. بنابراین من از شما دانشجویان انقلابی و بسیجی می‌خواهم که نقش پیاده را بازی نکنید و اهل مطالعه و تحقیق باشید.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: شاید همه ما جنگ تن به تن را شنیده‌ایم،‌ اما جنگ میز به میز را تاکنون نشنیده بودیم. امروزه این نبرد شروع شده و بحث‌هایی از آموزش عالی شکل گرفته است.

وی در پایان به انتصاب دکتر ولایتی توسط مقام معظم رهبری اشاره و خاطر نشان کرد: خوشبختانه دکتر ولایتی هیچ نیازی به این پست‌ها و میزها ندارد و برای پاداش اخروی این سمت را قبول کرده است.

201/203

کد خبر: 805397

وب گردی

وب گردی