اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای مجتمع گلخانه نودهک تاکستان

عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای مجتمع گلخانه نودهک در شهرستان تاکستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «جعفر علیپور» با اعلام این خبر در جلسه هماهنگی گلخانه نودهک تاکستان که با حضور «علی‌اکبر متقی‌فرد» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «محمد پیله‌فروش» مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی و معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در راستای مصوبات سفر هیات دولت به استان قزوین در مهرماه سال گذشته در خصوص اجرای مجتمع گلخانه‌ای در استان؛ این میزان اعتبار به‌صورت ویژه برای مجتمع گلخانه‌ای نودهک تخصیص‌یافته که در حال حاضر فاز اول این واحد گلخانه‌ای در سطح 71 طراحی‌شده است.

وی ادامه داد: طرح احداث مجتمع گلخانه‌ای در نودهک تاکستان، به‌عنوان پایلوت موفق در کشور مطرح است که در دست اجراست که امیدواریم با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی این طرح به سرانجام خوبی برسد.

علیپور یادآور شد: در سطح کشور 900 هکتار طرح‌های احداث شهرک گلخانه‌ای در قالب 19 طرح بااعتباری بیش از 400 میلیارد ریال توسط این شرکت در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: برای سال آینده نیز بیش از 2400 هکتار در قالب طرح‌های گلخانه‌ای توسط شهرک کشاورزی طراحی و در نظر گرفته‌شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور با اشاره به اهمیت تولید محصولات کشاورزی در فضای بسته و گلخانه گفت: برای حفظ و مدیریت منابع آبی، در آینده نه‌چندان دور باید محصولات کشاورزی و به‌ویژه صیفی‌جات در فضای بسته و گلخانه‌های تولید شوند.

علیپور افزود: هدف از اجرای طرح‌های گلخانه‌ای افزایش راندمان تولید، حفظ منابع پایه بخش به‌ویژه منابع آبی است که در این راستا توسعه گلخانه؛ یکی از اهداف شرکت شهرک‌های کشاورزی است.

این مقام مسئول یادآور شد: اگر مجتمع گلخانه‌ای بر اساس سیاست‌های کلی نظام درست و به‌خوبی طراحی شود سالانه نقش بسزایی در تولید محصولات کشاورزی خواهند داشت.

کد خبر: 805420

وب گردی

وب گردی