وزارت علوم با لغو مجوز 2800 رشته صلاحیت خود را زیر سوال برده است! / اگر رشته ها زیرساخت نداشته اند چرا سال قبل اعطای مجوز شده است!؟

رئیس سابق حراست وزارت علوم با تاکید بر اینکه عملکرد وزارت علوم مقابل دانشگاه آزاد اسلامی، دفتر گسترش این وزارتخانه را زیر سوال می برد، گفت: مجلس شورای اسلامی باید این مسئله را رصد کند و اجازه ندهد شائبه سیاسی کاری در تقابل با مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود.

دکتر اصغر زارعی، استاد دانشگاه و از مسئولان سابق وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره حذف رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی و آسیب های این موضوع به دانشجویان گفت: آنچیزی که مشهود است اگر اعطای این رشته ها در دوره های قبل به دانشگاه آزاد اسلامی با فرآیند علمی مواجه نبوده و زیرساخت ها و استانداردهای لازم برای اعطای این رشته در دانشگاه آزاد وجود نداشته؛ چرا مجوز آنها صادر شده است.

رئیس سابق حراست وزارت علوم ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی برای گسترش واحدهای دانشگاهی خود، ایجاد رشته های جدید و توسعه تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیاز به امکانات داشته، یعنی داشتن اعضای هیات علمی کافی با رتبه های استادیاری، دانشیاری و استاد تمامی که برای این مسائل سعی در فراهم کردن این موارد کرده است، در این شرایطی خود وزارت علوم و دفتر گسترش زیر سوال می رود که چرا در گذشته 2700 مجوز رشته محل به دانشگاه دارد و امروز به یک باره آنها را حذف کرده، آن هم در شرایطی که داوطلبان درحال انتخاب رشته هستند.

زارعی با تاکید این کار بازی کردن با سرنوشت داوطلبان است، گفت: مسئله حذف رشته های دانشگاه آزاد اسلامی آسیب جدی به داوطلبان و دانشجویان می زند و از طرفی عملکرد خود وزارت علوم را زیر سوال می برد. این مسئله به سوءمدیریت و بی تدبیری وزارت علوم در گذشته بازمی گردد.

این استاد دانشگاه افزود: کمیسیون آموزش مجلس این موضوع را بررسی خواهد کرد. مجلس باید این مسئله را رصد کند و اجازه ندهد شائبه سیاسی کاری در تقابل با مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود. زیرا این خطرناک است که آموزش عالی کشور را با مباحث سیاسی کشور یکی کنیم و به دانشگاهی را که بیش از نیمی از بدنه آموزشی کشور را تشکیل می دهد، ضربه بزنیم و آن را زیر سوال ببریم.

وی در پایان گفت: این گونه تصمیمات باید با نشست، رایزنی و همکاری انجام شود تا اگر امکانات کم است در فرصت کافی دانشگاه آزاد اسلامی امکانات این رشته ها را فراهم کند.

204/200

کد خبر: 805429

وب گردی

وب گردی