دکتر ولایتی: دانشجو باید چراغ راه جامعه خود باشد/ جذب نخبگان از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است

قسمت نهم از سری دوم برنامه «مجله دانشگاه» با موضوع فعالیت پژوهشی و جذب نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از شبکه یک سیما پخش شد.

به گزارش ایسکانیوز، در نهمین قسمت از مجله دانشگاه از شبکه یک دکتر ولایتی گفت: یک دانشجو یا فارغ التحصیل دانشگاه باید چراغ راهنمای جامعه خود و مردم باشد. جذب نخبگان و اساتید علاقه مند به پروهش و نخبه پروری بخشی از بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر نوریان اضافه کرد: ما در حرکت پژوهشی دانشگاه از ابتدا دست یاری و همکاری به سوی این نخبگان که سرمایه های اصلی دانشگاه و جامعه هستند دراز کردیم.

در ادامه این برنامه عنوان شد: سند علمی کشور همه نهاد های دانشگاهی را مکلف کرده است تا از نخبگان و استعدادهای برتر حمایت های ویژه داشته باشند. در مجموعه بزرگ دانشگاه هم این مهم شکل گرفت و مورد حمایت های مادی و معنوی قرار می گیرد.

دکتر دانشیان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: در حال حاضر در آموزش و پژوهش بسترهایی هدفمند و کارآمد را فراهم می کنیم تا بتواند خلاقیت ها و نو آوری پژوهشگران ما را افزایش دهد و برای آن ها فضایی ایجاد کند که بتوانند با عشق و علاقه به کار آموزش و پژوهش بپردازند.

پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی زمینه برای تجمیع مغزها متشکل از پژوهشگران دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه و مراکز پژوهشی داخل و خارج کشور است که همه برای نو آوری، نخبه پروری، تجاری سازی تحقیقات و تبدیل علم به ثروت به عنوان شبکه نخبگان دانشگاه همکاری می کنند.

پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با 172 نفر پژوهشگر ممتاز با درجه علمی دانشیار به بالا و نزدیک به بیست آزمایشگاه برتر، بهترین حماسه از نخبگان کشور است.

دکتر دانشیان همچنین گفت: حضور دانشگاه برتر در همه شهرها موجب می شود فرزندان در کنار خانواده ها به تحصیل بپردازند و نیازی به راهی شدن افراد از گوشه و کنار این مرز و بوم به شهرهای بزرگ با هزینه های زیاد و گزاف، ناهمگونی فرهنگی و نگرانی هایی که برای خانواده ها ایجاد می شود، نیست.

مجموعه علمی مثل دانشگاه آزاد اسلامی که در سراسر کشور فرصت خدمت به خانواده ها را پیدا کرده، مجموعه ویژه ای از حمایت ها را همراه خود دارد. اکنون 16 هزار دانشجوی تحت خمایت بهزیستی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کند که برای آن ها تخفیف حداقل 20 درصدی در نظر گرفته شده است.

201

کد خبر: 805542

وب گردی

وب گردی