استاندار همدان : مردم شایسته خدمت هستند

استاندار همدان مردم را شایسته خدمت دانست و گفت: باید برای این مردم کار کنیم همچنان که در حال حاضر هزار میلیارد تومان پروژه جدید برای افتتاح در استان داریم.

به گزرش ایسکانیوز ، محمدناصر نیک بخت عصر شامگاه گذشته در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار کرد: وقتی معین ها و اعضای کابینه به استان ها می روند در مراسم تشریفات و حرفها و پیگیری ها شرکت می کنند اما تفاوت استان ما در این است که شیرکوند، نماینده هیئت دولت در کارگروه اقتصاد مقاومتی در چندین جلسه ای که در استان همدان حضور یافته، پیش از شرکت در جلسه، به بازدید روند پروژه ها می رود و ضعفها و قوت ها را می بیند و به خاطر می سپارد و پیگیری می کند.

وی با اشاره به 23 تیرماه 1394 سالروز به امضا رسیدن برجام عنوان کرد: برجام اولین کاری است که دولت تدبیر و امید انجام داد و مشکلات تحریم را برطرف کرد.

استاندار با بیان اینکه نمایندگان نظام ایران در برابر ابرقدرتهای جهان و 28 کشور عضو اتحادیه اروپا نشستند و مذاکره کردند، گفت: کاری که نمایندگان مدبر، امین و شجاع ما انجام دادند قابل تقدیر است و اگر برجام نبود نیروگاه خورشیدی را در همدان نداشتیم.

نیک بخت به دیگر پروژه های به بهره برداری رسیده و یا در حال اجرا هستند، اشاره کرد و گفت: امروز روز شادی برای مردم استان بود و قطار با مسافران خود به مقصد مشهد حرکت کرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت سازی راه آهن در حیطه وظایف راه شهرسازی است و پس از احداث و حرکت قطار، این وظیفه تحویل حوزه راه آهن می شود، تاکید کرد: این کار امروز انجام شد و قطار همدان اولین مسافران خود که جمعی از خانواده های شهدا و اصحاب رسانه بودند را به مشهد برد.

وی آغاز طرح پروژه قطار همدان را مربوط به سال 83 دانست و افزود: در سفر مقام معظم رهبری به استان این پروژه مطرح شد و در زمانی که ما پول زیادی داشتیم این طرح از اولویت خارج و تحریم ها مانع از خرید ریل راه آهن شد تا اینکه در دولت تدبیر و امید و امضای برجام ریل ها خریداری شده و ریل گذاری محدوده استان همدان تا 20 کیلومتری استان مرکزی بعد از برجام انجام شد. در این فاصله با 200 میلیارد تومان اعتبار آن موافقت صورت گرفت و میانه کار اعتبار کم آمد و تا 1000میلیارد تومان هزینه برداشت.

استاندار روند کار ریل گذاری را در 15 روز تعطیلات نوروز امسال بیش از 15 کیلومتر اعلام کرد و گفت: رئیس جمهور برای افتتاح راه آهن به همدان آمد و مصوب شد راه آهن همدان به ملایر وصل شود و از یک سو به سمت کرمانشاه و سنندج و از دیگر سو به اسدآباد، تویسرکان و نهاوند اتصال یابد و همدان در چهارراهی در خط آهن غرب کشور قرار گیرد.

نیک بخت با اشاره به دوری ایستگاه راه آهنی که برای همدان ساخته شده از شهر ادامه داد: قرار شد از آن ایستگاه به عنوان ایستگاه باری استفاده شود و ایستگاه جدیدی در محل ترمینال اتوبوس های همدان احداث شود .

وی به سرعت کنونی قطار همدان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرعت قطار همدان 120 کیلومتر در ساعت است و از 5 مهرماه سالجاری این سرعت به 160 کیلومتر در ساعت خواهد رسید و در مورد برقی کردن قطار همدان نیز نمایندگان مجلس با وزیر راه صحبت های کرده اند و پیگیری هایی را در ایک زمینه انجام داده اند.

وی همچنین عنوان کرد: از این پس دو سفر در هفته از همدان به مشهد صورت می گیرد و از 5 مهرماه سفرهای همدان به تهران به صورت روزانه انجام خواهد گرفت.

استاندار همدان اظهار کرد: دولت در چهار سال اول آواربرداری هایی را انجام داده و در چهار سال دوم قرار است برنامه های خود را اجرا و حق مردم را ادا کند.

نیک بخت حمایت مقام معظم رهبری و مردم را از دولت کافی دانست و گفت: از عملکرد دستگاههای استان و ستاد اقتصاد مقاومتی راضی ام به طوریکه به همراه استان های سمنان و مرکزی که وضعیت صنعتی و سرمایه گذاری بهتری نسبت به استان ما دارند به عنوان استان های برتر و دارای کمترین نرخ بیکاری هستیم.

وی مردم را شایسته خدمت دانست و تاکید کرد: باید برای این مردم کار کنیم همچنان که در حال حاضر هزار میلیارد تومان پروژه جدید برای افتتاح در استان داریم.

وی در ادامه جلسه از عملکرد پارک علم و فناوری استان انتقاد کرد و گفت: عملکرد پارک علم و فناوری باید بیش از این باشد و با توجه به پشتیبانی هایی که از آن صورت می گیرد ، باید بیش از این فعالیت داشته باشید و از این نحوه عملکرد رضایت ندارم چراکه پارک خیلی بیش از این ها می تواند ما را یاری کند.

نیک بخت با بیان این مطلب افزود: پارک علم و فناوری می تواند ارتباط تنگاتنگی با افراد نوآور و ایده پرداز داشته باشد ، فرق پارک اصفهان با ما چیست که آنجا اشتغالشان با ایده های نوین و افراد نخبه همراه است؟

وی هدف اصلی پارک های علم و فناوری را استفاده از علم و دانش و حمایت از فناوری معرفی کرد و گفت: ماموریت پارک بسیار تاثیرگذار است بنابراین باید از همه امکانات استفاده و افراد نخبه را حمایت کند، از روزمرگی فرار کرده و بخش خصوصی و نخبگان را ترغیب کند و سایر ارگانها را به کمک بگیرد تا به اهدافمان برسیم.

استاندار تاکید کرد: بخش خصوصی همدان نیز اگر به خوبی توجیه شوند برای سرمایه گذاری و حمایت از ایده ها اقدام می کنند.

کد خبر: 805588

وب گردی

وب گردی