معاون گردشگری: تسخیر بازار شرق آسیا با نگاه فرابخشی محقق می شود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گفت: تسخیر و تاثیرگذاری بر بازارهای هدف شرق آسیا، نیازمند نگاه فرابخشی از طرف دولت و بخش خصوصی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این مطلب را مرتضی رحمانی موحد در نشست کارگروه توسعه گردشگری بازار آسیا که با حضور مسئولان و مدیران ارشد ارگان های فرابخشی و فعالین بخش خصوصی گردشگری در محل معاونت گردشگری تشکیل شد، عنوان کرد.
وی در این نشست تاکید کرد: تا کنون به منظور توسعه گردشگری در بازار شرق آسیا اقدامات پایه ای مختلفی همانند آسیب شناسی وضع موجود، شناخت گسترده بازار های هدف مربوطه، نیازسنجی و نیزاستخراج تکنیک ها و راهکارهای عملیاتی لازم انجام پذیرفته است.
رحمانی موحد افزود: اکنون زمان آن رسیده تا با تقویت تعاملات و اعلام انتظارات فرابخشی و همکاری نزدیک دو بخش دولتی و خصوصی، تفکیک وظایف و نیز چگونگی تسخیر بازار و بهره مندی از ظرفیت مساعد موجود، طبق شرایط و ویژگی های حاکم محقق شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: برای کسب موفقیت و تاثیرگذاری در بازار گردشگری کشورهای شرق آسیا شامل چین، ژاپن، کره جنوبی، هند، ویتنام و مالزی نیازمند یکپارچگی، نظم و مدیریت شرایط، زیرساخت ها و امکانات موجود در صنعت گردشگری هستیم.
وی گفت: اکنون برنامه های بازاریابی از جمله برگزاری تورهای آشناسازی، فعال سازی دفاتر خدمات مسافرتی، برگزاری نشست تخصصی B to B، راه اندازی نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری، تدوین محتوای اقلام گردشگری به زبان بازارهای هدف، فعال سازی سایت گردشگری و نیز برگزاری نشست های توجیهی در نظر گرفته شده است تا همزمان با آماده سازی بستر مساعد همکاری و تعاملات فرابخشی موجود سبب تحقق دستاوردهای قابل انتظار شوند.
رحمانی موحد همچنین در این نشست استخراج تعداد دفاتر خدمات مسافرتی فعال، راهنمایان و نیز میزان تعریف بسته های سفر د رحوزه کشورهای شرق آسیا را در دستور کار جامعه تورگردان، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان قرار داد تا به گفته وی، بتوان منطبق بر تدابیر در نظر گرفته شده، برنامه های اتخاذ شده بازاریابی مذکور را محقق ساخت.
وی یادآور شد: ظرفیت اقتصادی کشورهای شرق آسیا بسیار بالاست و به کارگیری ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری فرابخشی، بخش های خصوصی تابعه سازمان و نیز فعالین این حوزه می تواند مسیرهای بهره مندی از فرصت مساعد بازار گردشگری این حوزه را شکوفا سازد.
معاون گردشگری با بیان اینکه صنعت گردشگری می تواند به اقتصاد ملی، استقلال، توزیع ثروت و توسعه زیرساخت ها یاری برساند، اظهار کرد: توسعه گردشگری کشور در بازارهای مساعد همانند شرق آسیا یکی از راه های بهبود فضای توزیع ثروت، کسب و کار و توسعه دیپلماسی عمومی وارتباطات سیاسی به شمار می آید که با تحقق تعهدات و وظایف فرابخشی و بخش خصوصی در بستری از تعاملات گسترده مدیریت خواهد شد.
رحمانی موحد با اعلام مهل از حاضرین در کارگروه توسعه گردشگری شرق آسیا خواست با اعلام نظرات و تجمیع آنها تا 10 روز کاری، به سمت دستیابی به اهداف مورد اشاره گام بردارند.
در این نشست نمایندگان دستگاه ها و تشکل های تخصصی در مورد ارائه خدمات روادید، کاهش تعرفه مربوطه، حمل و نقل هوایی، چگونگی جذب گردشگران و ... نیز نظراتی را مطرح کردند.

703

کد خبر: 805618

وب گردی

وب گردی