جلسه هماهنگی ستاد حمایتی و پشتیبانی اولین المپیاد ملی ورزش همگانی دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برگزار شد

جلسه هماهنگی ستاد حمایتی و پشتیبانی اولین المپیاد ملی ورزش همگانی دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، ۱۹ تیر ۱۳۹۶ در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه که بین سازمان‌های مختلف و برای هماهنگی در جهت هر چه بهتر برگزار شدن اولین المپیاد تشکیل شد، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، با اشاره به جایگاه ویژه جوانان در سطح ملی و بین‌المللی گفت: «در بین جوانان، دانشجویان وضعیت ویژه‌تری دارند و قطعاً آینده کشور در گرو دانشجویان امروز است».

رئیس دانشگاه تهران افزود: «آینده کشور در نحوه تعامل ما با دانشجویان، تربیت، آموزش و فرهنگی است که دانشجویان فرامی‌گیرند. اهتمام به ارتقای این دانشجویان در جنبه‌های مختلف از وظیفه ذاتی دانشگاه است که خوشبختانه دانشجویان ما با عملکردشان جامعه را سربلند کرده‌اند».

دکتر نیلی احمدآبادی با تأکید بر اهمیت کارگروهی و اجتناب از فردگرایی بیان کرد: «در حوزه ورزش هم آمارها نشان دهنده این است که در سطح بین‌المللی مدال‌های فردی همیشه بهتر و بیشتر از ورزش‌های گروهی بوده است، امیدواریم که دستاوردهایمان در ورزش‌های گروهی این فرضیه را نقض کند».

وی در ادامه گفت: «فعالیت‌ها و تفکر کار گروهی از کودکی باید شکل بگیرد ما به‌عنوان یک دانشگاه تلاشمان بر این است در حوزه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگ فعالیت‌های گروهی تشکیل شود که هم افزایی آن بسیار است و در آن جنبه‌های دیگری از انسان بروز می‌کند که در فعالیت‌های فردی به آن‌ها نمی‌توان دست یافت».

رئیس دانشگاه تهران با اظهار اینکه سلامت روحی و روانی در کنار سلامت جسمانی دارای اهمیت است، افزود: «خوشبختانه آمار دانشگاه تهران نشان می‌دهد ناهنجاری‌های بین دانشجویان از متوسط جامعه و دانشگاه‌های دیگر پایین‌تر است، اما تاکید می‌کنم که حتی یک موردش هم زیاد است».

وی یکی از راهکارهای کاهش صدمات اجتماعی را ورزش برشمرد و عنوان کرد: «یک شورای سلامت و روان در دانشگاه تهران داریم که جنبه‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد. در کنار خدمات رفاهی و سایر شرایطی که ما در دانشگاه فراهم می‌کنیم، تشویق و فراهم آوردن زمینه‌های ورزشی از اولویت‌هاست».

دکتر نیلی احمدآبادی شادابی و اجتماعی بودن را از مشخصات ورزش توصیف کرد و گفت: «یک راه مبارزه با افسردگی که از بزرگ‌ترین بیماری‌های روحی و روانی به شمار می‌آید ورزش است و هنگامی که ورزش در قالب یک المپیاد دانشجویان را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد روحیه رقابت سالم را در آن‌ها ایجاد می‌کند».

رئیس دانشگاه تهران تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر ورود همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در این المپیاد را دارای تأثیر بیشتر و مشارکت گسترده‌تر در این گونه فعالیت‌ها برشمرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: «عملکرد ما نباید به گونه‌ای باشد که اهداف نتیجه عکس داشته باشد. ما برنامه‌های متوسط و کیفیت پایین را نمی‌پذیریم و تمام تلاشمان این است که این المپیاد با بهترین شکل برگزار شود.

در این جلسه که با حضور معاون فرهنگی دانشگاه تهران، معاون دانشگاه و رئیس خدمات دانشجویی دانشگاه تهران، فرماندار تهران، مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده نیروی انتظامی تهران بزرگ، مدیر کل ورزش و جوانان و مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه تهران تشکیل شد هر یک از شرکت کنندگان با تأکید بر اهمیت برگزاری این المپیاد آمادگی خود را برای همکاری و تعامل هرچه بیشتر برای بهتر و باشکوه برگزار شدن این المپیاد اعلام کردند.

201

کد خبر: 805619

وب گردی

وب گردی