ایجاد اشتغال و تزریق روحیه امید و نشاط به دانشجویان از اثرات برجسته جذب نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی است

دکتر فیروزنیا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به استراتژی های دکتر ولایتی در راستای جذب نخبگان، گفت: ایجاد اشتغال و تزریق روحیه امید و نشاط به دانش آموختگان خلاق، مبتکر و نخبه از اثرات برجسته جذب نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر علی فیروزنیا رئیس واحد بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص شناسایی و جذب نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد اشتغال و تزریق روحیه امید و نشاط به دانش آموختگان خلاق، مبتکر و نخبه، عدم بهره برداری سیاسی و تبلیغاتی دول غربی از جذب نخبگان ایرانی، جلوگیری از فرار مغزها، ارتقاء سطح علمی دانشگاه آزاد اسلامی از نظر آموزشی و پژوهشی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در کوتاه مدت و دراز مدت از اثرات مفید و برجسته جذب نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی است.

فیروزنیا افزود: همچنین جذب نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی فضای رقابتی میان دانشجویان برای احراز شرایط نخبگی و استفاده از فرصت جذب به عنوان هیات علمی را در این دانشگاه فراهم می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به استراتژی های اعلام شده از طرف دکتر ولایتی در راستای جذب نخبگان، گفت: در این راستا مذاکراتی با رئیس بنیاد نخبگان استان انجام و به صوررت کتبی آمادگی واحدهای استانی برای جذب نخبگان به این بنیاد اعلام شده است.

فیروزنیا با اشاره به فعالیت مرکز رشد واحد بجنورد اظهار کرد: مرکز رشد واحد بجنورد تحت عنوان" فناوری های نوین در صنایع" با مجوز حوزه پژوهش و فناوری سازمان مرکزی و با حضور 5 هسته و یک واحد فناور راهاندازی و حمایت های مالی و معنوی در چارچوب ضوابط دانشگاه از این هسته ها به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی جز اولین واحدهای دانشگاهی است که ساخت شهرک شفا را در دستور کار قرار داده، گفت: ساختمان اصلی مرکز رشد این واحد با زیربنای 6250 مترمربع با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و می توان گفت استان خراسان شمالی جز اولین واحدهای استانی است که ساخت شهرک فناوری آزاد(شفا) را در دستور کار خود قرار داده است.

فیروزنیا افزود: این استان، پیشرفت هایی نیز در خصوص انجام پروژه های عمرانی کسب کرده که از جمله می توان به احداث ساختمان مرکز رشد و بولوار بندی 2کیلومتری این شهرک اشاره کرد.

دبیر هیات امنای استان در خصوص برنامه ها و اهداف واحدهای دانشگاهی استان در راستای تحقق استراتژی های مدیریت جدید دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان در این راستا نسبت به مدیریت کنترل هزینه ها و اعمال صرفه جویی در کلیه امور، تعمیق ارزش های دینی و فرهنگی، ماموریت محور کردن تحقیقات پژوهشی و تجاری سازی یافته های پژوهشی، سبک سازی و چابک سازی سیستم اداری در چارچوب ضوابط دانشگاه برنامه ریزی و اقدامات عملی را در دستور کار قرار داده است.

203

کد خبر: 805634

وب گردی

وب گردی