برزیده: اصلاح فرهنگ نیاز به برنامه دارد

کارکردان فیلم سینمایی «مزار شریف»، با انتقاد از وضعیت نابسامان فرهنگی کشور، گفت: برای تببین فرمایشات رهبری درباره فرهنگ نیاز به برنامه مناسب و استفاده از جوانان متعهد داریم.

ابوالحسن برزیده در گفت و گو با ایسکانیوز درباره سخنان مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگی و تاکید بر فعالیت های فرهنگ و خودجوش جوانان برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کار فرهنگی به صورت خودجوش و با یک دستور انجام نمی شود بنابراین جوانان متخصصی که می توانند کار فرهنگی خودجوش انجام دهند باید به نهادهایی که امکانات دارند معرفی شود تا در ارگان هایی که امکان سیاستگذاری کلان فرهنگی دارند فعال شوند.
وی افزود: ما در شرایط مناسب فرهنگی قرار نداریم و متاسفانه نه بودجه کافی و نه حتی متولیان مشخصی در این زمینه وجود دارد و نهادهای مختلفی که کار فرهنگی انجام می دهند عموماً با یکدیگر هماهنگ نیستند.
کارگردان فیلم سینمایی «دکل» با اشاره به اینکه هدف مشخصی در فرهنگ تعریف نشده است، افزود: طبیعی است که ارگان ها وقتی با یکدیگر هماهنگ نباشند اتفاق خاصی در زمینه فرهنگی نمی افتد و هر کسی در این زمینه ساز خودش را می زند.
برزیده ادامه داد: باید مسائل فرهنگی با مرکزیت یک نهاد مشخص شروع شود و اگر به لحاظ قانونی این مرکز، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است باید از آن حمایت های مالی و فکری درستی صورت گیرد.
این کارگردان سینما گفت: برای کار فرهنگی نیازمند ایجاد مدیریت منسجمی هستیم تا اهداف فرهنگی مشخصی تعریف کرده و برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی کرد.
وی با بیان اینکه تبیین و انجام فعالیت فرهنگی مسائل خیلی پیچیده ای است، خاطرنشان کرد: در تولید آثار فرهنگی به افراد متخصص نیاز است. به عنوان مثال اعتیاد جوانان، موضوع مهمی است که بخشی از آن به متولیان نظامی مربوط است و بخش از آن فرهنگی است و اگر قرار باشد از این معضل پیشگیری کنیم باید کار فرهنگی انجام شود این یک هدفگذاری است که باید افراد متخصصی توسط روانشناسان و جامعه شناسان بررسی شود و بعد یک گروهی متخصص در این زمینه با هدف حذف این معضل دست به تولید آثار فرهنگی در قالب سینما، موسیقی، قصه و داستان و نقاشی و هنرهای مختلف بزنند.

502

کد خبر: 805644

وب گردی

وب گردی