بستری شدن 66 نفر با مشکلات ناشی از توفان در مراکز درمانی سیستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: 66 نفر از روز دوشنبه تا کنون به دلیل بیماری های تنفسی و قلبی ناشی از توفان گرد و خاک در مراکز درمانی منطقه سیستان بستری شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ،دکتر علی اکبر نصیری اظهار داشت: هر ساله با آغاز بادهای 120 روزه در سیستان بسیاری از مردم با مشکلات مختلف تنفسی، قلبی، چشمی و حوادث رانندگی ناشی از وزش توفان گرد و خاک به مراکز درمانی و بیمارستان های منطقه مراجعه می کنند.
وی افزود: از 2 روز گذشته تا کنون 302 نفر از مردم شمال استان به دلیل مشکلات ناشی از گرد و غبار حاکم بر منطقه به مراکز درمانی مراجعه کردند که 236 نفر آنان به صورت سرپایی مداوا و 66 نفر دیگر بستری شدند.
وی گفت: شرایط بحرانی ناشی از وزش توفان در منطقه سیستان می طلبد مسئولان دست اندرکار از جمله ستاد بحران و محیط زیست برای حل مشکلات مردم ساکن در این منطقه چاره اندیشی اساسی کنند به عنوان نمونه ایجاد دیوار سبز در اطراف منطقه تا شاهد کاهش آمار مراجعه مردم با مشکلات تنفسی به مراکز درمانی باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل اظهار داشت: تمام مراکز بهداشتی و درمانی منطقه سیستان برای ارائه خدمات به بیماران در شرایط بحرانی از جمله توفان در حالت آماده باش بسر می برند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سرعت توفان گرد و خاک که از صبح امروز در شمال استان شدت گرفته هم اینک در منطقه سیستان به 81 کیلومتر بر ساعت و شعاع دید نیز به 400متر رسیده است.
علی ملاشاهی اظهار داشت: بعد از ظهر از شدت توفان در منطقه سیستان کاسته می شود و از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده روند سرعت باد کاهشی است.
وی افزود: مجددا از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده وزش باد شدید همراه با گرد و خاک منطقه سیستان در شمال استان را فرا می گیرد.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

702

کد خبر: 805675

وب گردی

وب گردی