برگزاری جشنواره سلول‌های بنیادی زمینه‌ساز پیشرفت علم در کشور است

مجری کارگاه فلوسایتومتری و کاربردهای آن در سلول‌های بنیادی معتقد است که برگزاری جشنواره سلول‌های بنیادی زمینه‌ساز پیشرفت علم در کشور خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، مهین نیکوگفتار، مجری کارگاه فلوسایتومتری و کاربردهای آن در سلول‌های بنیادی که در حاشیه دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی و با همکاری موسسه آموزش و پژوهش طب انتقال خون در محل سازمان انتقال خون ایران برگزار شد، گفت: جشنواره سلول های بنیادی علم و فناوری سلول های بنیادی را در کشور توسعه داده و زمینه افزایش سطح این علم را در کشور ایجاد می کند.

وی افزود: هر گونه تحقیق و کاربری در حوزه سلول های بنیادی مستلزم شناسای، تعیین هویت و ارزیابی سلول های بنیادی است که همه این روش ها توسط فلوسایتومتری انجام می شود لذا شناخت این روش و آشنایی با روش فلوسایتومتری به طور قطع زمینه پیشرفت و کاربری سلول های بنیادی و به کارگیری علمی و با کیفیت این سلول ها را در بالین و آزمایشگاه فراهم می کند.

به گفته نیکوگفتار، کارگاه در دو بخش تئوری و عملی هفدهم تیرماه برگزار شد و مدرس بخش تئوری مهین نیکوگفتار ظریف و مدرس بخش عملی مژده نخلستانی‌حق، مهتاب مقصودلو، نسیم عزتی و مونا آقا محمد حسین تجریشی بودند.

وی تصریح کرد: روشهای آماده سازی سلولی جهت آنالیز با فلوسایتومتری، ایمونوفنوتایپ سلولهای بنیادی خونساز، ایمونوفنوتایپ سلولهای بنیادی مزانشیمی، بررسی آپوپتوز در سلولهای بنیادی، بررسی میزان زنده مانی سلولی در جمعیت سلولهای بنیادی و شمارش مطلق سلولهای بنیادی خونساز از موضوعاتی بود که در این کارگاه آموزش داده شد.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۶ به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

200/202

کد خبر: 805703

وب گردی

وب گردی