پیمان اکبری

کارشناس والیبال

صعود ایران به مرحله نهایی مسابقات جهانی و حضور در بین 6 تیم اول مسابقات، اتفاق بزرگی برای والیبال کشور ما است. به همین دلیل باید به کواچ و شاگردانش به خاطر این اتفاق بزرگ آفرین و به همه مردم ایران تبریک گفت.

بعد از قرار گرفتن ایران در گروه های سخت مراحل اول ودوم مسابقات، باید به این نکته توجه وبژه ای داشته باشیم که خوشبختانه ما در مرحله سوم، با حریفان کم خطرتری نسبت به گروه دیگر این  مرحله، هم گروه شده ایم. در این مرحله فرانسه و آلمان رقبایی هستند که تیم ایران برای صعود به جمع چهار تیم اول دنیا باید با آنها رقابت کند. این دوتیم هر چند جزو تیم های مطرح و قدرتمند دنیا هستند اما شرایط هم گروهی با آنها به نسبت تیم های برزیل و روسیه به مراتب ساده تر است.

تیم ما در مرحله اول مسابقات با فرانسه بازی کرده و با وجود شکست از این تیم، از آنها  شناخت خوبی دارد. از سوی دیگر آلمان نیز یکی از حریفان ایران در لیگ جهانی بوده و بنابراین از این تیم هم شناخت وجود دارد.

در حال حاضر تیم ما از شرایط خوب و توانمندی بالایی برخوردار است و اگر این تیم در شرایط روحی و روانی خوبی قرار بگیرد قطعا از این گروه هم به راحتی صعود می کند. خوشبختانه  با صعود به مرحله نهایی بار مثبت روانی تیم هم تامین شده و اگر بخواهیم به صورت جزئی شرایط فنی تیم را هم بررسی کنیم به راحتی متوجه می شویم که تیم ایران از نظر سرویس، دفاع و اسپک از تیم های دیگر کامل تر است. به این ترتیب تیمی که بهترین های دنیا را در دفاع، اسپک و دریافت ها دارد، نقطه ضعف به خصوصی برای رویارویی با تیم هایی مثل فرانسه و آلمان نخواهد داشت و تنها کمی تمرکز و شانس برای نتیجه گرفتن مقابل این تیم ها کفایت می کند.

والیبالیست های ایران در روزی که بتوانند سرویس های خوبی بزنند و دریافت های حریف را دچار مشکل کنند، با دفاع های روی تور به امتیاز می رسند و مشکلی برای نتیجه گرفتن نخواهند داشت. پس شاگردان کواچ باید دربازی مقابل آلمان و فرانسه اشتباهات فردی را کم کنند و با استفاده از سرویس های هدف دار دفاع آنها را دچار تزلزل کنند.

 
کد خبر: 80575

وب گردی

وب گردی