18 مهرماه ؛ برگزاری دادگاه تجدیدنظر سعید مرتضوی

وکیل خانواده روح الامینی گفت: دادگاه تجدید نظر سعید مرتضوی در ارتباط با شکایت روح‌الامینی اولیاء دم یکی از جان‌باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک 18 مهر امسال برگزار می شود .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای طاهری افزود: در پیگیری هایی که از دادگاه تجدید نظر داشتم برای رسیدگی به شکایت موکلم از سعید مرتضوی در شعبه 22 دادگاه تجدید نظر تعیین وقت شده و قرار است 18 مهر به این پرونده رسیدگی شود .

بخش نخست پرونده مرتضوی که هم اکنون برای رسیدگی در مرجع تجدید نظر در دست بررسی است با شکایت اولیاء دم روح‌الامینی یکی از فوت ‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک و بخشی از رأی نقض‌شده پرونده قضات کهریزک در دیوان عالی کشور است که پیشتر در شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی کشکولی رسیده و منتهی به صدور حکم شده است.

قاضی کشکولی ، مرداد سال 94 به این پرونده رسیدگی و مرتضوی را در ارتباط با شکایت اولیاء دم مرحوم روح‌الامینی به ‌اتهام معاونت در قتل عمدی و آن بخش از حکم پرونده قضات کهریزک که نقض شده بود، تبرئه کرد اما دادگاه در ارتباط با پرونده تأمین اجتماعی ، مرتضوی را به 6 ماه حبس تعزیری 6 ماه حبس تعلیقی و رد مال به‌مبلغ 46 میلیون تومان محکوم کرد.

703

کد خبر: 805753

وب گردی

وب گردی