ویژگی صنایع دفاعی تولید قدرت ملی و بازدارندگی است

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: ویژگی صنایع دفاعی تولید قدرت ملی و بازدارندگی است و کشوری که ناو موشک‌انداز، هواپیما، موشک، تانک و بسیاری از تجهیزات نظامی را تولید می‌کند در سطح جهان بسیار تأثیرگذارتر از کشوری است که واردکننده تجهیزات نظامی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دریادار امیر رستگاری ظهر چهارشنبه در آیین رونمایی دستگاه شبیه‌ساز قطارشهری مشهد اظهار کرد: صنایع دفاعی در همه کشورهای مهم جهان به عنوان پیشرفته‌ترین تجهیزات فناوری محسوب می‌شود.

وی افزود: ویژگی صنایع دفاعی تولید قدرت ملی و بازدارندگی است و کشوری که ناو موشک‌انداز، هواپیما، موشک، تانک و بسیاری از تجهیزات نظامی را تولید می‌کند در سطح جهان بسیار تأثیرگذارتر از کشوری است که واردکننده تجهیزات نظامی است.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ویژگی دیگر صنایع دفاعی را افزایش ایستادگی و قدرت چانه‌زنی دستگاه دیپلماسی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز به وضوح افزایش قدرت دیپلماسی کشور در این عرصه مشخص است و باعث شده تا کشور بتواند اهداف خود رابه پیش برد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی داشتند و امروز وزارت دفاع و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با توجه به اقدامات و دست آوردها ،نماد علمی اقتصاد مقاومتی است.

رستگاری تصریح کرد: امروز سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حوزه ساخت انواع شناورهای سطحی و تندرو به موفقیت های خوبی دست یافته زیرا علاوه بر شناورهای نظامی، ۱۷۰ فروند شناور غیرنظامی نیز در این مجموعه طراحی و تولید کرده که در بخش غیرنظامی کشور مشغول فعالیت هستند.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع بیان کرد: این وزارتخانه امروز به تولید زیرسامانه‌های شناورهایی با قابلیت فرود بالگرد دست یافته و قطعا ناو هواپیما بر نیز خواهیم ساخت.

وی ادامه داد: امروز شناور نشانی از تبلور صنعتی یک کشور است و خوشبختانه در این مسیر توانستیم در حوزه دیزل قطاری و رانش کشتی نیز پیشرو در کشور باشیم و اولین دیزل یک مگاواتی تولید کاملاً ایرانی تا پایان سال تحویل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

رستگاری با اشاره با ساخت فناوری‌های شبیه‌ساز بیان کرد: ۱۰ شبیه‌ساز در حوزه دریایی و نظامی طراحی و تولید شده و امروز نیز شبیه‌ساز راهبری ناوگان خط یک قطار شهری به بهره برداری رسید و این آمادگی را داریم که شبیه‌ساز راهبری خط ۲ قطار شهری مشهد را نیز بسازیم.

وی تاکید کرد: از مسئولان شهرداری مشهد تشکر و قدردانی می‌کنم که به جوانان این کشور اعتماد کردند اما متأسفانه برخی از سازمان‌ها برای کالای مورد نیاز خود چشم به خارج دوخته‌اند.

کد خبر: 805756

وب گردی

وب گردی