برگزاری نخستین جشنواره ملی فانوس در ساری

نخستین جشنواره ملی فانوس با حضور هنرمندان وسینماگران به میزبانی مازندران در ساری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در حاشیه برگزاری این جشنواره در مجتمع فرهنگی تفریحی بهزیستی ساری گفت: حضور فیلمسازان وهنرمندان دراین جشنواره فرصتی فراهم کرده است تا تولیدات هنری در جمع هنرمندان فیلمساز به نمایش درآید که برای ارتقای آثار تولیدی آنان و نشر ارزشهای دفاع مقدس موثر است.

وی تصریح کرد بر پایی چنین جشنواره هایی علاوه بر آنکه ادای دین نسبت به ده ها هزار شهیدی است که برای دفاع از میهن و حفظ مرزهای اعتقادی جانشان را تقدیم این ملت و انقلاب اسلامی کرده اند، می تواند موجب شکوفایی استعداد هنرمندان استان های کشور برای بیان حقایق و واقعیتهای دوران دفاع مقدس و ثبت هنرمندانه تاریخ ایثارگری دراین مرز وبوم بشود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارزیابی عملکرد فرهنگی هنری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج و تشویق آثار فیلمسازان بیان کرد و افزود: از میان 707 اثر ارسالی از 26 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ، 189 اثر در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه جشنواره ملی فانوس در بخش های فیلم، موسیقی، هنرهای نمایشی، سایبری و هنر های تجسمی است گفت: ا این جشنواره تا 23 تیر ادامه دارد و در اختتتامیه مسئولان و مهمانان کشوری و استانی حضور می یابند.

کد خبر: 805799

وب گردی

وب گردی