امضای دو سند همکاری‌های آموزشی و علمی میان راه‌آهن ایتالیا و دانشگاه علم وصنعت ایران

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت راه آهن دولتی ایتالیا، سه سند همکاری، سرمایه‌گذاری و آموزشی امضا کردند که در دو سند آن، دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران طرف قرارداد بود.

به گزارش ایسکانیوز،‌ اولین موافقتنامه را دکتر سعید محمدزاده (مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران) و رناتوما زونچینی (مدیرعامل شرکت راه آهن دولتی ایتالیا)، در حاشیه اجلاس دوجانبه روسای راه‌آهن‌های ایران و ایتالیا امضا کردند. این موافقتنامه به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون یورو به منظور طراحی و احداث خط سریع‌السیر و تامین ناوگان مسیر قم- اراک امضا شده است.

دومین سند همکاری ریلی بین دو کشور، امضای تفا هم‌نامه سه‌جانبه بین راه‌آهن ایران، راه‌آهن ایتالیا و دانشگاه علم و صنعت ایران (دانشکده مهندسی راه آهن) بود که برای ایجاد همکاری‌های علمی و آموزشی امضا شد.

سومین سند همکاری نیز قرارداد همکاری علمی و آموزشی بین دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه ایتالیا است تا طرفین بتوانند در زمینه همکاری های علمی و آموزشی و انتقال دانش حمل و نقل ریلی روز با یکدیگر همکاری داشته باشند.

محمدزاده، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران پس از امضای این سه سند همکاری در حوزه ریلی با شرکت راه آهن دولتی ایتالیا اظهار داشت: خوشبختانه همکاری های خود را با امضای این سه سند با راه آهن ایتالیا آغاز کرده ایم و امیدواریم در آینده گام های مثبتی در این زمینه برداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با ابراز امیدواری نسبت به همکاری راه‌آهن‌های ایران و ایتالیا گفت: «یکی از قدم‌های بزرگ در بخش ریلی، توجه به توسعه دانش و تحقیق در حوزه ریل است و خوشحالیم که امروز بیستمین سالگرد تاسیس دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران را جشن می‌گیریم. به همین خاطر نیز یکی از بندهای تفاهم راه‌آهن ایران و ایتالیا مربوط به همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران و راه‌آهن ایتالیاست که تحت آن مرکز «تست سنتر» با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران انجام شود.»

200

کد خبر: 805831

وب گردی

وب گردی