تاکیدات دکتر نوریان بر ارتقای کیفیت آموزشی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر علی‌محمد نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه‌ای به همه روسای واحدهای مراکز استان (دبیران هیات‌های امنای استان‌ها)، روسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقای کیفیت آموزشی در این مراکز را خواستار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در این بخشنامه تاکید کرده است: «با توجه به اهمیت ارتقای جایگاه علمی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ جهان باید با تلاش و همکاری منسجم و هماهنگ، رعایت استانداردهای آموزشی و رفع برخی نقائص موجود در مسیر تحقق اهداف تعیین شده حرکت شود.

همه روسای واحدهای آموزشی این دانشگاه باید تقویم آموزشی، دوره زمانی ثبت‌نام، شروع و پایان سال‌ تحصیلی را در واحدهای خود رعایت کنند و با توجه به اینکه پرتال یکپارچه آموزشی، پژوهشی و سامانه جامع نظارت و ارزیابی در حال تدوین و تهیه است، بنابراین واحدهای دانشگاهی باید با هرکاری در این زمینه از انجام فعالیت‌های موازی خودداری کنند.

همه واحدها باید پیش‌بینی فضا برای استقرار و تاکید بر حضور منظم اعضای هیات علمی، توزیع ساعات دروس و تدریس کامل سیلابس درسی و تشکیل منظم کلاس‌های درس در 16 هفته را در برنامه کار خود داشته باشند.

باید برای بهره‌مندی مناسب از پتانسیل‌های موجود (استفاده از اساتید تمام وقت و پر شدن ساعات موظف آنها) و کاهش بار حق‌التدریس طرح تعاون و مشارکت در به‌کارگیری بهینه اعضای هیات علمی واحدهای مستقر در هر استان به مورد اجرا گذاشته شود.

استخدام هیات علمی و تخصیص بورس با توجه به چشم‌انداز توسعه آینده و بعد از برآورد نیازهای هر واحد دانشگاهی در هر رشته انجام می‌شود که در این زمینه هماهنگی لازم با معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ضروری است.»

در پایان این بخشنامه آمده است: «مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه و نظارت بر آن بر عهده روسای استان و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد.»

200

کد خبر: 805832

وب گردی

وب گردی