معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با بیان اینکه توجه به فرهنگ عفاف و حجاب از پر اهمیت ترین مسائل زندگی بشری است گفت: حجاب و عفت عمومی از خصوصیات اصلی جامعه اسلامی با محوریت قرآن و سنت است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی رضاپور مقدم معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی اظهار کرد: عفاف و حجاب و رعایت آن نه تنها دستور شرع مبین اسلام بلکه شرط انسانیت انسان و هر آن موجودی است که می خواهد با محوریت عقل و شرع زندگی آرام فردی و اجتماعی را تجربه کند لذا رعایت این مهم از ضرورت های جوامع انسانی محسوب می شود.


عضو هیات علمی واحد خوی با بیان اینکه حفظ و صیانت از حجاب و عفت عمومی از خصوصیات اصلی جامعه اسلامی با محوریت قرآن و سنت است، گفت: برای عملی شدن آن مردم و دولت اسلامی هر دو مسئول اند اما به جهت اینکه قوای متعدد حکومتی، دولت را از قدرتی فراتر برخوردار کرده است. سازمانها و ارگانها و نهادهای اداری در تمام سطوح جایگاه مهم و تاثیر گذاری در عملیاتی شدن فرهنگ عفاف و حجاب دارند.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی افزود: یکی از روشهای اقامه حجاب و عفاف در اجتماع، پر رنگ کردن این امر در فضای رسانه ای اعم از مجازی و حقیقی است چرا که رسانه با قابلیتهایی که دارد می تواند بصورت موثر و مداوم به تذکر هنرمندانه اهمیت و ضرورت عفت و حجاب در بین مخاطبین خود بپردازد.


مقدم اذعان کرد: قرآن کریم در آیه 9 سوره اعلی با ظرافت تمام تذکر را شرطی که سودمند باشد توصیه می کنند« فَذکّر ان نَفَعَت الّذکری» و رسانه در این میان می تواند نقش سودمند کردن تذکر به حجاب و عفاف در جامعه را بر عهده گیرد.


وی در پایان سخنان خود افزود: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی خوی جامعه مخاطبین چند هزار نفری خود را به دلیل تعطیلات تابستانی در اختیار ندارد ولی در هفته عفاف و حجاب با فضاسازی فرهنگی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی اعم ازسایت اینترنتی و تلگرام دانشگاه آزاد اسلامی خوی به این امر بهاء داده است.

200/202

کد خبر: 805935

وب گردی

وب گردی