مدیران گروه‌های آموزشی باید منابع دانشگاه را حفظ کنند/ تفکر علمی در واحد جامع دانشگاهی یک ضرورت برای محیط علمی است

دکتر عباس علایی نوین در جلسه شورای آموزش واحد دامغان دانشگاه آزاد اسلامی مدیران گروه‌های آموزشی را به حفظ منابع دانشگاهی دعوت کرد و گفت: تفکر علمی در یک واحد جامع دانشگاهی به عنوان ضرورت مطرح می‌شود و اجزاء سیستم باید وسعت دید سازمانی داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عباس علایی نوین در آغاز جلسه شورای آموزشی واحد دامغان با حضور مدیران گروه‌های آموزشی، ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده گفت:سال تحصیلی جدید را برابر با دستورالعمل‌های سازمانی شروع خواهیم کرد و باید توجه داشته باشیم که دانشگاه یک نهاد عمومی برآمده از پیکره آموزش عالی انقلاب اسلامی است و در آینده در تمامی زمینه‌ها مورد بررسی دقیق جامعه قرار می‌گیرد.

علایی خاطرنشان کرد: امروز مجموعه‌ای از امکانات و تجهیزات، تحت برند آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار ماست و وظیفه داریم با تمام توان از کیان این موسسه مردمی صیانت کنیم و از جمله تلاش‌های جدی ما، افزایش سطح کیفی است تا به اعتبار آن، فرصت مداخله سایر سازمان‌ها را بکاهیم و یا در بهترین شرایط به آرمان‌شهر علمی و پژوهشی فکر کنیم.

سرپرست واحد دامغان، حفظ امانت را یک ضرورت اساسی دانست و اظهار کرد: حرکت امروز ما در دانشگاه به درستی توسط آیندگان تحلیل خواهد شد و مدیریت هزینه و درآمد، پیش‌شرط موفقیت در موسسات غیرانتفاعی است که باید با دقت مضاعف همراه باشد.

وی افزود: مدیران و روساء، نقاط ضعف را منصفانه بررسی کنند و حضور جمعیت بزرگی از فارغ‌التحصیلان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی که در جایگاه‌های متعدد نظام در حال فعالیتند را به عنوان یک تکیه‌گاه ملی تلقی کنند.

علایی، مدیران گروه‌های آموزشی را مخاطب قرار داد و گفت: رشته‌های تحصیلی و توفیقات آموزشی باید از دل گروه‌های آموزشی بیرون آید و فرصت‌ها، تهدیدها، مزایا و معایب دقیقا بررسی شود و رشته‌گرایش‌های طراحی شده به شورای گسترش سپرده شود.

سرپرست واحد دامغان توجه به رویکردهای جدید آموزشی را به عنوان یک ضرورت معرفی کرد و گفت: شورای آموزش رکن دانشگاه است و تمام همکاران باید در شورا فعال باشند و به هیچ وجه شورا را تضعیف نخواهیم کرد و برابر با قانون و مقررات کار می‌کنیم و در صورت مواجهه با مشکل فقط با استعلام سازمانی، مشکل احتمالی را رفع خواهیم کرد.

علایی نوین تاکید کرد: روی مباحث کیفی آموزش اصرار داریم و آنقدر تلاش می‌کنیم تا سطح دانشگاه بیشتر از قبل رشد کند.

سرپرست واحد دامغان در پایان جلسه نیز به جمعیت 5 میلیونی دانش‌آموختگان این دانشگاه اشاره کرد و با قدرشناسی از زحمات استادان گفت: دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در سطوح مختلف داخلی و بین‌المللی در حال تلاشند و منشا خدمات هستند و این جمعیت ماحصل پویایی استادان فرهیخته دانشگاه است که امروز با تغییر نگرش‌ها به سمت پژوهش‌محوری دانشگاه‌ها، ضرورت دارد؛ استادان در مباحث جدید تحقیقاتی تلاش جدی داشته باشند و با حضور شایسته در دانشگاه، بخشی از مطالعات خود را به خوداتکایی ملی به منظور گریز از فشار تحریم ها اختصاص دهند.

200/202

کد خبر: 805938

وب گردی

وب گردی