پیشرفت ۸۵ درصدی ایستگاه راه‌آهن ارومیه/ اجرای روزانه ۱۰۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات احداث ایستگاه راه‌آهن ارومیه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: امیدواریم ایستگاه راه‌آهن ارومیه و خطوط ریلی آن در شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

‌به گزارش ایسکانیوز به نقل از‌ پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز در بازدید از عملیات اجرایی روسازی راه‌آهن مراغه- ارومیه (بلاک نقده- ارومیه) بیان کرد: پروژه ایستگاه راه‌آهن و همچنین خطوط ریلی در استان آذربایجان غربی پیشرفت خوبی داشته است که در بازدیدی که از ایستگاه راه‌آهن ارومیه طول خط و برنامه ریل‌گذاری داشتیم این امر کاملا مشهود بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه ایستگاه راه‌آهن ارومیه در حدود 85 درصد پیشرفت کار دارد و در وضعیت بسیار مناسبی است، همچنین از جهت ریل‌گذاری سرعت کار را مناسب ارزیابی می‌کنم.

او فعالیت کارگاه‌ها را در این خطوط ریلی مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: براساس گزارش‌هایی که در مورد طول خط و برنامه ریل‌گذاری ارائه شده است، حدود 30 کیلومتر از مسیر باقی مانده است و با توجه به اینکه تقریبا روزی یک‌هزار متر ریل‌گذاری انجام می‌شود، امیدواریم تا 6 هفته آینده عملیات ریل‌گذاری به پایان برسد.

آخوندی اظهار امیدواری کرد‌ ایستگاه راه‌آهن ارومیه و خطوط ریلی آن در شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

‌وزیر راه و شهرسازی همچنین در مورد پروژه قطار ارومیه-‌تبریز گفت: این خط در آستانه تعریف است که با اجرای آن موافق هستم ضمن آنکه برنامه‌ریزی‌ها برای انجام آن در آینده صورت می‌گیرد و گزارش فنی برای آن تهیه می‌شود تا بتوانیم در سنوات بعدی اجرای این پروژه را دنبال کنیم.

401

کد خبر: 806076

وب گردی

وب گردی