مهمترین عناوین خبری دانشگاه آزاد اسلامی در هفته گذشته چه بود؟

از شروع مصاحبه های دکتری در واحدهای مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی تا انتخاب اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، مهمترین عناوین خبری دانشگاه آزاد اسلامی در هفته گذشته بودند.

به گزارش ایسکانیوز، در ادامه دیگر اخبار مهم در هفته گذشته را می خوانید.

شنبه 17 تیر 1396

دکتر منادی‌ سفیدان خبر داد: تمام ۲۹۰۰ رشته ‌محل مورد مناقشه وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی به کار خود ادامه می‌دهند

علیرضا منادی‌سفیدان درباره تعیین تکلیف 2900 رشته محل دانشگاه آزاد اسلامی که وزارت علوم دستور حذف آن‌ها را داده بود، گفت: «تمام این رشته‌ها 3 شرط توافق شده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را دارند. بنابراین به کار خود ادامه می‌دهند و حتی اگر نداشتند نیز به دلیل قانونی بودن تمامی رشته محل‌ها جذب دانشجو در این رشته‌ها متوقف نخواهد شد.»

یکشنبه 18 تیر 1396

حضور فعال دانشگاه‌ آزاد اسلامی در نمایشگاه های بین المللی ایپاس و الکامپ

دکتر داوود ثمری مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه بین المللی ایپاس 2017، گفت: نمایشگاه ایپاس در حوزه پلیس و امنیت در مهرماه برگزار خواهد شد. در این دوره از نمایشگاه واحدهای فناور، شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که در حوزه مذکور فعالیت دارند حضور خواهند داشت و آخرین محصولات و دستاوردهای خود در حوزه لوازم و تجهیزات پلیسی و امنیتی ارائه می کنند.

راهبرد جدید سازمان سما، آموزش یک حرفه و مهارت به هر دانش‌آموز

دکتراحمد زرهانی درجمع مدیران مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد مشهد و مدیران مدارس و مدیران گروه های آموزشی آموزشکده سما مشهد؛ گفت: هر دانشجو بایستی علاوه بر آموزش‌های رسمی، یک شغل و مهارت هم یاد بگیرد و به منزله یک تکنسین ماهر وارد بازار کار شود.

آغاز مصاحبه دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر افزود: در سال جاری برای اولین بار مصاحبه دوره دکتری تخصصی این دانشگاه به صورت نیمه متمرکز و توسط واحدهای مرکز استان انجام می شود و داوطلبان با مراجعه به سایت اینترنتی واحد دانشگاهی محل مصاحبه خود می توانند از زمان و محل دقیق انجام مصاحبه مطلع شوند.

تلاش دانشگاه آزاد اسلامی جهت رفع دغدغه های داوطلبان و خانواده های آنان

دویست و پانزدهمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی بصورت فوق العاده و با دستور رسیدگی به موضوع رشته محل های حذف شده دانشگاه آزاد اسلامی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ریاست دکتر نوریان و با حضور اعضا در محل سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر نوریان در این جلسه با تاکید بر ارج نهادن به خدمات ارزنده اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، ابراز امیدواری کرد که با اتمام تعطیلات تابستانی دانشگاه، اعضای هیات علمی و کارکنان، با نشاط و انرژی بیشترو پتانسیل بالاتری نسبت به ارائه خدمات شایسته به دانشجویان اهتمام ورزیده و در مسیر توسعه کیفی این دانشگاه گام بردارند.

دوشنبه 19 تیر 1396

بازدید معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و هیات ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از واحد نیشابور

دکتر سید علی ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و هیات ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بازدید از امکانات آموزشی، پژوهشی و فضای فیزیکی این واحد دانشگاهی، از ظرفیت های موجود واحد برای گسترس و توسعه رشته های علوم پزشکی جدید ابراز خرسندی کردند.

دکتر نوریان در نشست صمیمی با دبیران تشکل های دانشجویی خبر داد:

همیشه برای دانشجویان وقت دارم و بیشترین اهمیت را برای نظرات آنان قائلم/ تخفیف شهریه دانشگاه آزاد اسلامی به استعدادهای درخشان مناطق محروم

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی از تخفیف شهریه به استعدادهای درخشان کشور در مناطق محروم و اختصاص بورسیه به تمامی نخبگان خبر داد.

در اولین جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد:

دکتر ولایتی: پژوهش برای تولید کار و فناوری است نه صرفا پژوهش /دکتر نوریان: محور فعالیت های اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی، تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است

دکتر ولایتی در ابتدای این جلسه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه با ترکیب جدید، تاکید کرد : این شورا و مصوبات آن باید در جهت ارتقاء کیفی به ویژه در حوزه علم و فناوری و رسیدن به اهداف عالیه دانشگاه نقش آفرینی کند.

دکتر نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه خدا را شاکرم که فرصتی به ما عطا کرد تا با تشکیل این شورا در این حوزه بزرگ علم و فناوری کشور خدمات قابل قبولی ارائه نماییم، افزود: شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهمترین شوراهای راهبردی این دانشگاه است و ما تلاش داریم تا برمبنای سیاست‌های کلان دانشگاه و خط مشی‌های اعضای هیات موسس و هیات امنا در مسیر توسعه این حوزه حرکت کنیم.

سه شنبه 20 تیر 1396

دکتر ولایتی در نشست سراسری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی: هدف دانشگاه آزاد اسلامی برآورده کردن انتظارات مقام معظم رهبری است

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف امروز دانشگاه آزاد اسلامی، برآورده کردن انتظارات زمین مانده مقام معظم رهبری است و مهمترین این انتظارات موضوع اقتصاد دانش بنیان است.

کلانتری: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی را از یکدیگر جدا نمی‌دانم/ دانشگاه نقش مهمی در سیاست و فرهنگ نظام دارد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان انقلابی و بسیجی باید اهل مطالعه، تحقیق و تحلیل باشند تا دچار ضعف و چالش نشوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی: حذف محدودیت زمانی در مصاحبه های دکتری

دکتر علیرضا رهایی در بازدید از محل مصاحبه های دکتری در واحد علوم و تحقیقات، گفت: امسال با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، مصاحبه های دکتری به طور استانی برگزار و تراکم داوطلبان در واحد های دانشگاهی با توجه به سال های گذشته کمتر شده است.

دکتر نوریان در نشست با مسئولان حوزه علوم پزشکی خبر داد: شروع به کار دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی تهران تا 10 روز آینده

نشست بررسی راهکارهای تجهیز، بهره برداری و فعال کردن بیمارستان فرهیختگان و سایر بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست دکتر نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر کولیوند رییس اورژانس کشور، دکتر کاظمی رییس بیمارستان خاتم الانبیا و جمعی از مسئولان حوزه علوم پزشکی برگزار شد.

در این جلسه دکتر نوریان با بیان اینکه احداث بیمارستان فرهیختگان یکی از کارهای ارزشمندی است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد و به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگترین دانشگاه حضوری جهان به شمار می رود، افزود: امیدوارم با همکاری مسئولان مربوطه، این بیمارستان بزودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛رهبر، عزیزی و تهرانچی سه عضو جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی شدند

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که عصر سه شنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور تشکیل شد، اعضای شورا وفق اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی که بر اساس آن سه تن از 5 عضو هیات امنای این دانشگاه باید با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شوند، آقایان دکتر فریدون عزیزی، دکتر فرهاد رهبر و دکتر مهدی تهرانچی را به عنوان اعضای جدید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کردند.

چهارشنبه 21تیرماه 1396

در برنامه تلویزیونی «مجله دانشگاه» مطرح شد؛

ولایتی: دانشگاه آزاد اسلامی در دنیا در نوع خود بی‌نظیر است/ نوریان: شرایط ادامه تحصیل را به صورت مساوی برای همه مردم تامین می‌کنیم

دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه در این برنامه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در نوع خود در دنیا بی نظیر است، گفت: هیچ دانشگاه حضوری با این وسعت و کثرت دانشجو، استاد و فضای آموزشی و پژوهشی در دنیا وجود ندارد.

دکتر نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این برنامه خاطر نشان کرد: لزوم عدالت اجتماعی در جامعه ایجاب می کند که ما در دانشگاه شرایط تحصیل، رشد و ارتقا را برای همه مردم و به طور مساوی فراهم کنیم.

پنج شنبه 22 تیر 1396

دکترنوریان در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد؛

تداوم موفقیت های دانشگاه در عرصه های داخلی و خارجی/ هیچ نخبه و دانشجویی نباید به دلیل مشکلات مالی از ادامه تحصیل باز ماند

دویست و شانزدهمین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی عصر دیروز (چهارشنبه) به ریاست دکتر نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضا در سازمان مرکزی برگزار شد.

در این جلسه دکتر نوریان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در تازه ترین نظام رتبه بندی «شانگهای»، بیشترین سهم تکرار عنوان را در سال 2017 به خود اختصاص داده است، گفت: «شانگهای» ، نام 12 دانشگاه ایرانی را منتشر کرده که روی هم رفته 100 بار در زمره مؤسسه های برتر آمده اند و براساس این رتبه بندی عنوان دانشگاه آزاد اسلامی 20 بار در فهرست موسسه های برتر در 52 موضوع آمده که بالاترین سهم را در میان دانشگاه های کشور به خود اختصاص داده است.

دکتر موسی خانی: برگزاری آزمون مصاحبه دکتری به صورت غیر متمرکز باعث ارتقای کیفیت شده است

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی درباره مزیت های برگزاری آزمون مصاحبه دکتری به صورت استانی گفت: این اقدام باعث افزایش ارتقای کیفیت مصاحبه ها شده و نسبت به شیوه های گذشته دارای مزایای بیشتری است.

200

کد خبر: 806132

وب گردی

وب گردی