اکثر نمایندگان مجلس از توسعه دانشگاه آزاد اسلامی حمایت می کنند/امیدواریم در هفته جاری دغدغه دانشجویان برطرف شود

نماینده مردم سیستان و بلوچستان از حمایت حداکثری نمایندگان مجلس از دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان و سیب و سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر به ایسکانیوز گفت: جلسات متعددی در دانشگاه آزاد، کمیسیون آموزش مجلس و وزارت علوم با حضور نمایندگان درباره حذف رشته محل های دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد که متاسفانه با برخی رفتار های نسنجیده با وزارت علوم روبرو شد، برگزار شد.

نایب رییس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه از برگزاری دو جلسه در خصوص رشته محل های دانشگاه آزاد خبر داد و افزود: در جلسه اول به این نتیجه رسیدیم که رشته محل ها همچنان دائر باشد و جذب دانشجو ادامه داشته باشد.

باسط درازهی ادامه داد: متاسفانه پس از این جلسه صحبتی مطرح شده بود که «جلسات کمیسیون آموزش الزام آور نیست و توصیه ای بوده است». پس از این صحبت جلسه دیگری برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که امورات با همگرایی وبا دید مثبت باید پیگیری شود، در غیراین صورت ضرر نتایج این امر به ضرر همه ارگان های دخیل خواهد بود. در نهایت پس از این جلسه نیز بنا بر ادامه فعالیت کد رشته محل ها شد.

نماینده مردم سیستان اضافه کرد: پس این جلسات، به همراه دکتر یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در دفتر دکتر نوریان حاضر شدیم و حمایت خود و اکثر اعضای کمیسیون از دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کردیم. تقریبا همه اعضا نسبت به پیشرفت دانشگاه و توسعه آن نظر مثبت دارند.

او در ادامه با بیان اینکه امیدوار هستیم در این هفته این مشکل به کلی برطرف و دغدغه دانشجویان رفع شود گفت: به عنوان نماینده مجلس از تعامل دکتر نوریان و معاونان دانشگاه آزاد تشکر می‌کنم که به فکر حل مشکلات دانشجویان هستند.

200/202

کد خبر: 806167

وب گردی

وب گردی