آزمون کارشناسی ارشد پزشکی برگزار شد/انتشار کلید سوالات؛هفته آینده

رئیس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت دریافت حدود 80 هزار نفر برای شرکت در آزمون کاشناسی ارشد علوم پزشکی خبر داد.

دکتر محمدحسین پورکاظمی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز گفت: دیروز در دو نوبت و امروز در نوبت صبح آزمون ارشد پزشکی در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار شده است.

او در ادامه با بیان اینکه نزدیک به 80 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌ و نسبت به دریافت کارت ورود بهجلسه اقدام کرده اند افزود: همچنین آزمون نویت بعداز ظهر نیز امروز از ساعت 15/30 دقیقه آغاز می شود.

رئیس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: 75 درصد از داوطلبان خانم و 25 درصد آقا هستند، ظرفیت پذیرش امسال قطعا از سال گذشته بیشتر است، سال گذشته 7 هزار نفر پذیرش شدند امسال هم کمی بیشتر از این تعداد خواهد بود، هنوز رقم دقیق مشخص نشده است ولی به زودی ظرفیت پذیرش را اعلام خواهیم کرد.

پورکاظمی گفت: در آزمون روز گذشته و امروز دواطلبان برای 80 رشته امتحانی با هم رقابت می‌کنند. حتی برخی از دواطلبان می‌توانند با یک مدرک کارشناسی در دو رشته امتحان دهند به هیمن دلیل زمان‌بندی آزمون را در چهار نوبت امروز و فردا تقسیم کرده‌ایم.

او در ادامه با بیان اینکه کلید سوالات در هفته آینده منتشر می شود گفت: نتایج اولیه آزمون ارشد 14 مرداد و نتایج نهایی شهریور اعلام می‌شود.

رئیس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد انتخاب رشته کارشناسی ارشد پزشکی در اوسط مرداد ماه انجام شود.

پورکاظمی گفت: همچنین آزمون دستیاری دندانپزشکی برگزار شد که حدود 2 هزار نفر شرکت‌کننده داشت و کلید سوالات این آزمون هم در اواسط هفته آینده منتشر می شود.

200/202

کد خبر: 806186

وب گردی

وب گردی