جشنواره سلول‌های بنیادی عرصه تعامل عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری است

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، با برگزاری دومین جشنواره و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی،  با دعوت از اساتید مجرب و فعال در این حوزه، اقدامی فناورانه را در عرصه ملی و بین‌المللی موجب شده است.  

به گزارش ایسکانیوز، علی قاسمی سخنران علمی در دومین جشنواره ملی و کنگره ملی و بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، در خصوص ارزیابی برگزاری جشنواره سلول‌های بنیادی گفت: نکته قابل‌توجه و پراهمیت در جشنواره سلول‌های بنیادی آشنا سازی محققین و دانشجویان، با اساتید مجرب حاضر در این حوزه، در غالب جشنواره است، آن‌ها می‌توانند با اساتید به نام و سرشناس حوزه سلول‌های بنیادی که ممکن است دسترسی به آن‌ها در شرایط عادی هزینه‌بر و سخت باشد در ارتباط باشند.

قاسمی با اشاره به اینکه با برگزاری این جشنواره همکاری میان پِژوهشگران و دانشجویان با اساتید و فعالان این عرصه آسان می‌شود گفت: نکته‌ای که این جشنواره را با سمینارهای علمی متمایز می‌کند، فراهم‌سازی بستر مناسب برای محققین و دانشجویان است تا بتوانند با ارائه محصولات خود در حضور کارشناسان و سرمایه‌گذاران از نزدیک با تمام ابعاد جشنواره آشنا شوند.

وی گفت: وجود تنوع مطالب و موضوعات مختلف در حوزه‌های پایه، بالینی و صنعتی در این جشنواره، سبب ادغام این موضوعات با سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جشنواره شده است.

قاسمی بابیان اینکه که پیشرفت در حوزه‌های علمی نیازمند همکاری و تعامل جمعی در حوزه‌های پژوهشی است گفت: از مزایای برگزاری این جشنواره می‌تواند به گردهماوری تمامی محققان و فعالان این عرصه در غالب جشنواره اشاره کرد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اشاره کرد و گفت: به‌منظور همگام‌سازی اطلاعات پژوهشی در کشور با کشورهای پیشرفته نیازمند حل مشکلات زیرساختی مستقر در مراکز دانشگاهی هستیم. به این منظور که با تجهیز دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها به امکانات پایه مانع از رکود مراکز درمانی شویم. پس نیازمند بهینه‌سازی مراکز درمانی در کشور هستیم که در این بخش نیازمند ورود مسئولین کارآمد حوزه سلامت و کارآمد هستیم.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۶ به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

200

کد خبر: 806188

وب گردی

وب گردی