ایسکانیوز: وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد کشورهای عضو ناتو برای تجهیز اوکراین در مقابل جدایی طلبان طرفدار روسیه به این کشور سلاح ارسال کردند.

به گزارش رویترز، «والری هلیتی» در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: در طول نشست دو جانبه که در تاریخ 4 و 5 سپتامبر با وزاری دفاع ناتو در ولز برگزار شد، ارسال سلاح به اوکراین را مورد بررسی قرار دادیم.

مقامات رسمی ناتو پیش از این گفته بودند که کمک‌های تسلیحاتی را به کشور غیر عضو ناتو ارسال نمی کنند، اما برخی از کشورهای عضو ممکن است این کار را انجام دهند.

هیلتی گفت که به دور از چشم رسانه‌ها در مذاکراتی نزدیک در مورد سلاح‌های مورد نیاز اوکراین به توافق رسیده‌ایم. وی افزود در حال حاضر سلاح‌هایی نیاز داریم تا بتوانیم با استفاده از آنها پوتین را متوقف کنیم.

هلیتی مدعی شد: در حال حاضر 3500 نیروی روسی در مرزهای اوکراین متمرکز شده اند و 2500 نیرو بیشتر آز آنچه که در این سو هستند، در طرف روسی مرز مشترک این دو کشور مستقر شده‌اند، با وجود این روسیه اتهامات وارده از سوی کیف و حامیان غربی اوکراین را رد می کند.

مذاکرات آتش بس میان اوکراین و روسیه از 5 سپتامبر آغاز شده است و با وجود آن که بارها نقض شده است، همچنان به قوت خود باقی است.
کد خبر: 80619

وب گردی

وب گردی