شهرستان های جنوب شرق استان تهران نیازمند 1800 تخت بیمارستانی است

رئیس بیمارستان شهدای 15 خرداد شهرستان ورامین گفت: شهرستان های جنوب شرق استان تهران با داشتن 400 تخت بیمارستانی فعال به یک هزار و 800 تخت دیگر نیاز دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ، دکتر علی فتحی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ورامین با اشاره به تلاش مسئولان شهرستان در رفع مشکلات بهداشتی و درمانی اظهار کرد: شهرستان های جنوب شرق استان تهران از جمله ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت و بخش های تابعه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند که شمار اتباع بیگانه نیز باید به این تعداد افزوده شود.
وی افزود: بر اساس استانداردهای موجود، به ازاء هر یک هزار نفر جمعیت باید 4/1 تخت بیمارستانی وجود داشته باشد.
فتحی گفت: با احتساب جمعیت یک میلیون نفری شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت، این منطقه از استان به یک هزار و800 تخت بیمارستانی نیاز دارد.
وی یادآور شد: در حال حاضر با احتساب بیمارستان های شهدای 15 خرداد، شهید مفتح و زعیم، جنوب شرق استان تهران تنها400 تخت بیمارستانی دارد.
وی افزود: کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در شهرستان های جنوب شرق استان تهران موجب شده تا اقشار مختلف برای دسترسی به امکانات درمانی، به بیمارستان شهدای 15 خرداد به عنوان تنها بیمارستان تامین اجتماعی مراجعه کنند. رئیس بیمارستان شهدای 15 خرداد ورامین با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیون و 250 هزار بیمار به این بیمارستان مراجعه کردند، اظهار کرد: این حجم مراجعه کننده به بیمارستانی که بدون استفاده از اعتبارات دولتی اداره می شود، نشان از کمبودهای حوزه بهداشت و درمان در این حوزه از استان تهران دارد.
فتحی افزود: تعداد تخت های مصوب بیمارستان شهدای 15 خرداد 205 دستگاه است و هم اکنون 160 تخت فعال در بیمارستان دایر است.
وی گفت: به منظور ارتقا سطح خدمت رسانی به مراجعان و بیماران، سال گذشته طرح هتلینگ با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال در بیمارستان 15 خرداد اجرا شد.
این مسئول گفت: به منظور ارتقا سطح بخش اورژانس بیمارستان، طرح توسعه این مرکز در دستور کار قرار گرفته که اجرای آن با اعتباری باغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون ریال انجام می شود.
شهرستان ورامین یکی از شهرستان‌های استان تهران است؛ مرکز آن شهر ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر تهران واقع شده ‌و این شهرستان از شمال شرق به شهرستان‌های پیشوا و پاکدشت، از شمال غرب به شهرستان قرچک، از غرب به شهرستان ری، از جنوب به استان قم و از جنوب شرق و شرق به استان سمنان محدود شده است.

702

کد خبر: 806349

وب گردی

وب گردی