حضور دانش آموزان سما در دومین جشنواره ملی دانش آموزی و فناوری سلول های بنیادی 

دانش آموزان دبیرستان سما دو دختران دوره اول در "دومین جشنواره ملی دانش آموزی علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی" حضور پیدا کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دوازده نفر از دانش آموزان پایه هشتم و نهم در تیرماه سال جاری در بخش دانش آموزی جشنواره ملی دانش آموزی علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شرکت کردند.
محورهای بخش دانش آموزی این جشنواره مفاهیم، کاربرد، اخلاق و آینده سلول های بنیادی و راهکارهای کاربردی برای آموزش و ترویج دانش سلول های بنیادی بود که دانش آموزان با این موارد و نحوه ارائه مقالات آشنا شدند.
در روز پنج شنبه 22 تیر سال جاری از بین 200 مقاله برتر در مورد سلول های بنیادی در کل کشور، تعداد زیادی مقاله به داوری گذاشته شد که گروه های برگزیده به دفاع از مقالات خود پرداختند .این جشنواره با همکاری پژوهش سراهای واقع در شهرهای مختلف برگزار شده بود.
دکتر محسنی رابط بین آموزش و پرورش و مرکز سلول های بنیادی کشور یکی از سه داور این جشنواره گفت: «دانش آموزان با کیفیت بسیار بالایی به ارائه کار خود پرداختند و در رده ارائه های دانشجویی و یا حتی بالاتر از آنها قرار دارند و آینده ای بسیار روشن را برای دانش آموزان متصور خواهیم بود.» وی در ادامه از کلیه دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره خواست تا به مطالعه بیشتری در مورد سلول های بنیادی بپردازند.
از جمله مقالات ارائه شده: "استفاده از ترشحات کالوس گیاهان دارویی بومی ایران جهت ترمیم زخم های پوستی" از استان فارس، " اثر کلومیفن بر روی سلول های بنیادی جنینی زبرافیش" از استان فارس بود. محصولات دانش آموزی در غرفه هایی در محوطه سالن نمایشگاهی به نمایش در معرض دید عموم قرار گرفت.

200

کد خبر: 806377

وب گردی

وب گردی