ییلدریم: وضعیت اضطراری را تمدید می کنیم

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که دولت ترکیه درنظر دارد تمدید وضعیت فوق‌العاده را در قالب یک پیشنهاد توصیه‌ای در نشست هیات عالی شورای امنیت کشور مطرح کند.

به گزارش ایسکانیوز بن عالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: دولت خواستار تمدید وضعیت فوق‌العاده است و به طور حتم این وضعیت زمانی تمام می‌شود که شرایط مناسب باشد اما تعیین زمان دقیق اشتباه است. هنوز مسائلی وجود دارد که باید مورد گفت‌وگو و تصمیم گیری قرار گیرد.

نشست شورای عالی امنیت کشور در ۱۷ ماه ژوئیه تحت ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ودیگر مقامات نظامی و حکومتی برگزار می‌شود. پارلمان ترکیه قرار است ۱۸ ژوئیه این مساله را بررسی کند.

ییلدیریم در بخش دیگری از اظهاراتش از برخی کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا مبنی بر اجازه ندادن به برگزاری مراسم سالروز کودتای ۱۵ ژوئیه انتقاد کرد و گفت: این کشورها در قبال آزادی بیان و اصول حقوق بشر رویکرد دوگانه‌ای اتخاذ کرده‌اند.

وی ادامه داد: این کشورها اعلام می‌کنند که یک کشور آزاد هستند و از وضعیت حقوق بشر و آزادی در ترکیه انتقاد می‌کنند اما از برگزاری مراسم برای آگاهی بخشی به جامعه بین‌المللی درباره کودتای ۱۵ ژوئیه خودداری می‌کنند.

منبع: ایسنا

901

کد خبر: 806456

وب گردی

وب گردی