قزوه: هجو رفتارهای متناقض‌ غرب را علاوه بر شعر در رشته‌های دیگر برگزار می‌کنیم

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اشاره به اینکه، استقبال خوبی از فراخوان شعر «رقص شمشیر جاهلی» شده است، گفت: در آینده نزدیک این فعالیت را علاوه بر شعر در دیگر فضاهای فرهنگی و هنری مانند کاریکاتور و نوشته‌های ادبی به شکل هجو و طنز برگزار خواهیم کرد.

علیرضا قزوه در گفت وگو با ایسکانیوز، درباره تأکیدات مقام معظم رهبری بر رسالت شاعران متعهد در خصوص روشنگری عمومی و هجو برخی مسائل عجیب دنیای امروز، اظهار داشت: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص فراخوان کشوری شعر «رقص شمشیر جاهلی» با همکاری بنیاد فرهنگی سیدالشهدا(ع)، حوزه هنری استان البرز و دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم یک کار مشترک قوی با همدلی نهادهای مردمی مانند هیات ها و مراکز فرهنگی دولتی انجام شود، گفت: قرار است در آینده این کار علاوه در قالب شعر در دیگر فضاهای فرهنگی و هنری مانند کاریکاتور و نوشته های ادبی به شکل هجو و طنز انجام شود.

شاعر مجموعه «پشت هر سنگ خداست»، افزود: فراخوان کشوری شعر «رقص شمشیر جاهلی» در اولین دوره خود با همکاری بنیاد فرهنگی سیدالشهدا، حوزه هنری استان البرز و دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی است.

قزوه ادامه داد: شعر «رقص شمشیر جاهلی» در موضوعات حقوق بشر سعودی- حقوق بشر آمریکایی، سبک زندگی غربی و درماندگی بشر امروز، رقص شمشیر جاهلیت مدرن- رقص شمشیر جاهلیت قبیلگی، پایان آل سعود- پایان ارتجاع، بیداری اسلامی- بیداری انسانی، تناقض های سیاسی- فرهنگی دنیای معاصر پذیرای آثار علاقمندان تا فردا 25 تیرماه است.

وی گفت: تاکنون آثار زیادی به دبیرخانه فراخوان ادبی ارسال شده و در حال حاضر حوزه هنری استان البرز پیگیر فراخوان کشوری شعر «رقص شمشیر جاهلی» است و تلاش می کنیم که یک کار تاثیر گذار در چند ماه آینده برگزار شود.

شاعر مجموعه «عشق، علیه السلام»، ادامه داد: در این زمینه فعالیت های زیادی در کشور انجام شده و همایش هایی در رابطه با جنگ نرم نیز به زودی برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم برنامه ای در بعد بین المللی به همراه سایر کشورهای مختلف در مقابله با جریان جنگ نرم برگزار کنیم، افزود: تمام شرایط برای اجرای این برنامه مهیا است و استقبالی که از این قضیه در کشورهای مختلف انجام شده به حدی است که می توان یک همایش بین المللی را در کشورهای دیگر برگزار کنیم.

قزوه درباره ادامه رویه منظومه سازی و هجو برخی مسائل عجیب دنیای امروز، خاطرنشان کرد: نهادهای کشور با همراهی یکدیگر و جلوگیری از فعالیت های پراکنده می توانند در این راه موثر باشند و حوزه هنری به عنوان مرکز ادبیات کشور احساس وظیفه کرده تا در راستای منظومه سازی و هجو برخی مسائل عجیب دنیای امروز برطبق بیانات مقام معظم رهبری به سراغ همه نهادها برود.

502

کد خبر: 806465

وب گردی

وب گردی