جای خالی نظارت بر بازار پوشاک

قائم مقام مدیرکل امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: متاسفانه اکنون وضعیت بازار پوشاک به گونه ای شده که این بازار تبدیل به عامل تعیین کننده سلیقه بسیاری از بانوان شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، فائزه مصلحی درباره اینکه مدل های کنونی مانتو در کشور روز به روز از فرهنگ ایرانی و اسلامی دور می شود و مانتوهایی بدون دکمه، دوخت و بدن نما در بازار، افزود: باید ادعا کرد که مدل های کنونی مانتو در بازار کشور، روز به روز ما را فرهنگ ایرانی اسلامی دور می کنند.
وی دلیل بروز این مشکلات را ورود نکردن دستگاه های نظارتی دانست و گفت: راهکارهای قانون عفاف و حجاب سال هاست که مصوب شده و خاک می خورد، اگرچه در این قانون شرح وظیفه هر دستگاهی هم مشخص است.
مصلحی ادامه داد: متاسفانه ما قوانین بسیار خوبی داریم اما عزم جدی برای اجرای آنها وجود ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا در کارگروه مد و لباس اقدامی برای جلوگیری از این مشکلات در بازار پوشاک کشور صورت نمی گیرد، گفت: ما در بحث نظارت مشکل داریم و به طور قطع در این زمینه مافیایی وجود دارد و منافع خودش را در همین موضوع می بیند که مانتوهای بسیار ارزان عرضه و با این شرایط کنونی به بازار وارد می کنند.
قائم مقام مدیرکل امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه با این اقدام آنها سطح توقع جامعه بانوان تنزل داده می شود،گفت: با توجه به تغییر ذائقه ها و سلیقه ها، آنچه عرضه می شود خریداری و شرایط به گونه ای شده که زنان هم از این موارد استقبال می کنند.

مدل های کنونی مانتو در کشور روز به روز از فرهنگ ایرانی و اسلامی دور می شود و مانتوهایی بدون دکمه، دوخت و بدن نما در بازاربیشتر می شود و باید ادعا کرد که مدل های کنونی مانتو در بازار کشور، روز به روز ما را فرهنگ ایرانی اسلامی دور می کنند


وی درباره کمبود مانتوهای اداری مناسب در بازار پوشاک نیز افزود: من به عنوان یک بانو برای خرید مانتو به فروشگاه ها که مراجعه می کنم به طور معمول همیشه دست خالی برمی گردم و حتی اگر بخواهیم تنوع سلیقه ها را بگوییم پس سلیقه ما کجای بازار قرار دارد؟
وی با طرح این سوال که آیا بازار پوشاک نباید سلیقه ما را پاسخگو باشد؟ گفت: این نشان می دهد که بحث چیز دیگری است و متاسفانه بازار پوشاک ما می خواهد تغییر ذائقه و سلیقه را در میان بانوان ایجاد کند و آن هم به صورت تحمیلی برای بانوان است.
وی گفت: متاسفانه اکنون جای دستگاه های نظارتی در بازار پوشاک خیلی خالی است به همین منظور دستگاه های نظارتی باید به این مقوله وارد شوند چون به طور یقین در آینده مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد.

703

کد خبر: 806503

وب گردی

وب گردی