اهداف راه اندازی سامانه پژوهشیار در واحدهای دانشگاهی /  برگزاری کارگاه آموزشی سامانه پژوهشیار

مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری کارگاه آموزشی پژوهش یار طی روزهای 9 و 10 مردادماه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر هنگامه بختیار، مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از برنامه های مهم این دفتر را استقرار و فعال شدن سامانه پژوهشیار در واحدهای مجری علوم پزشکی سراسر کشور برشمرد و گفت: طی چندین ماه گذشته با تلاش و حمایت مدیران ارشد و همکاران این دفتر، این سامانه پس از برگزاری نشست های متعدد در معاونت علوم پزشکی، بررسی و اعمال تغییرات در جهت اهداف مورد نظر شکل و هویت اولیه خود را به دست آورده است.

مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به اهداف این سامانه اشاره کرد و افزود: هدف سامانه پژوهشیار، سازماندهی و یکپارچه سازی کلیه فعالیت های پژوهشی انجام شده اساتید و دانشجویان حوزه علوم پزشکی و تهیه بانک اطلاعاتی از رزومه اعضای هیات علمی است.

دکتر بختیار اظهار داشت: در حال حاضر به دنبالِ استقرار این سامانه در واحدهای مجری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم. باید زمینه را در واحدها جهت پیاده سازی این سامانه فراهم کنیم تا مسئولان واحدهای دانشگاهی، اعضای هیات علمی و دانشجویان با این سامانه آشنا شوند.

وی به راه اندازی این سامانه به صورت پایلوت در واحد علوم دارویی و بروجرد اشاره کرد و گفت: شاهد نتایج خوبی در این دو واحد بودیم و در نظر داریم به منظور استقرار این سامانه در سایر واحدها، در ابتدا کارگاهی آموزشی جهت آشنایی معاونین پژوهش و فناوری، معاونین علوم پزشکی به همراه مدیران کل پژوهشی و نیز کارشناسان حوزه پژوهش مرتبط با بخش پایان نامه ها و رساله های دانشجویان کارگاه آموزشی برگزار و پس از آن اقدامات لازم دیگر در جهت استقرار کامل سامانه توسط دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی را انجام دهیم.

مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی در پایان به زمان برگزاری این کارگاه های آموزشی توسط دفتر مذکور اشاره کرد و گفت: این کارگاه طی دو روز، دوشنبه و سه شنبه مورخ ۹ و ۱۰ مرداد ماه سال جاری در معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واقع در سازمان مرکزی برگزار می شود.

203

کد خبر: 806603

وب گردی

وب گردی