تهران-ایسکانیوز: به دلیل نزاع و ضرب و شتم عمدی پایش به کلانتری باز شد و پرده از راز  سرقت یک نسخه خطی برداشته شد.

نیمه شب 15 امردادماه ماموران کلانتری از طریق اطلاع رسانی انتظامات بیمارستان سوم شعبان رسیدگی به پرونده ضرب و شتم عمدی را در دستور کار خود قرار دادند.

به دلیل شدت جراحاتی که به مضروب وارد شده بود امکان بازجویی با او وجود نداشت و همراه او، حمید. ح از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و فقط گفت که فرد ناشاناسی او را با چاقو زد و متواری شد.

سرنخ‌هایی در دست پلیس مبنی بر پی‌گیری موضوع وجود نداشت تا اینکه اوضاع مضروب، علیرضا.ح بهبود یافت و در بازجویی‌های پلیس گفت: «ضارب را می‌شناسم. او از مواد فروشان محله مولوی است و نامش محمد.ش معروف به محمدسیاه است. وقتی سراغم آمد موضوع دستگیری چندسال پیش خود را مطرح کرد که من مقصر بودم و او را به ماموران معرفی کرده‌ام و مدعی شد یکی از اموال سرقتی‌اش را که برایش مهم بود را من دزدیده‌ام.»

علیرضا.ح در مورد آدرس و پاتوق محمد سیاه به ماموران گفت: «آدرس دقیقی از او ندارم. فقط می‌دانم که در خانه فردی به نام حسن زالو رفت و آمد می‌کند.»

با گفته‌های علیرضا.ح ماموران، سابقه محمدسیاه را در سیستم اطلاعاتی پلیس مورد بررسی قرار دادند. او از سال 86 تا سال 91 سه بار دستگیر شده بود و دارای سابقه کیفری بود. علیرضا نیز از سال 74 هفت بار از سوی پلیس به جرم‌های کلاهبرداری، فروش و مصرف مواد مخدر و سرقت موتور سیکلت و نیز خرید لوازم دزدی بازد داشت شده است و چهار مورد سابقه کیفری دارد.

با اظهارات علیرضا.ح ماموران اقدام به شناسایی محل زندگی حسن زالو کردند که خبر از درگیری دیگر از سوی محمد سیاه با خانواده علیرضا به ماموران اطلاع داده شد.

در این درگیری که در خیابان مصطفی خمینی رخ داده بود بعد از دعوا از طریق مرکز فوریت‌های پلیس محمد سیاه و خانواده علیرضا در کلانتری حاضر شدند. محمد سیاه از علیرضا شکایت داشت که او را مورد ضرب و شتم قرار داده است. در حالی که علیرضا مدعی شد فقط کمی کتک کاری و درگیری بینشان ایجاد شده است و با توجه به پیشنهاد اطرافیانش برای فرار او حاضر به این کار نشده است.

با توجه به اظهارات علیرضا و شکایت قبلی او از محمد سیاه، او به اتهام ضرب و شتم عمدی بازداشت و دستگیر شد.

بعد از قرار بازداشت و دستگیری متهم رسیدگی این پرونده در شعبه هشتم دادسرای ناحیه دوازده ادامه یافت.

محمد سیاه در بازجویی‌ها با صراحت به ضرب و شتم علیرضا.ح اعتراف کرد و دلیل این اتفاق را گم شدن یکی از لوازمی که دزدیده بود بیان کرد.

در پی گیری‌های بیشتر معلوم شد چند سال پیش محمدسیاه، کتاب تاریخی نسخه خطی را دزدیده و بعد از آن گم شده است.

با پی گیری‌های پلیس سابقه دارانی که به اشیا قیمتی و عتیقه علاقه‌مند بودند شناسایی شدند و بعد از بررسی‌های جزیی یکی از آنها به نام محمد.ا شناسایی شد و در بازرسی از خانه‌اش کتاب قیمتی کشف و ضمیمه پرونده شد.
کد خبر: 80663

وب گردی

وب گردی