رئیس دبیرخانه هیات امنای استان ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که با کمک مادی و معنوی حضرت امام (ره) و پیشنهاد مرحوم آیت‌الله هاشمی شکل گرفت به‌عنوان یک امید برای سیل مشتاقان علم و دانش با اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد و تلاش‌های ماندگار دکتر ولایتی و دکتر نوریان در این برهه ستودنی و قابل‌تقدیر است.

به گزارش ایسکانیوز، عادل نوروزی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان ایلام گفت: همه مسئولان نظام باید کمک کنند تا نگرانی خانواده‌ها در خصوص جفایی که در بحث تائید رشته‌های کارشناسی ارشد به دانشگاه آزاد اسلامی تحمیل‌شده است مرتفع شود تا این دانشگاه که بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان و افتخاری برای ایران اسلامی است همچنان در خدمت طالبان علم و دانش باشد.

وی افزود: حضور و تحصیل بیش از یک‌میلیون و 700 هزار دانشجو، فارغ‌التحصیلی بیش از 5 میلیون دانشجو، جذب بیش از 100 هزار کارمند و نخبه کشور به‌عنوان هیات علمی ، تأسیس و راه‌اندازی بیش از 350 واحد و مرکز آموزشی در دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور و عمل به عدالت آموزشی با بردن دانشگاه به نقاط محروم ، تولید هزاران مقاله و طرح پژوهشی ، ساخت میلیون‌ها مترمربع فضای آموزشی و... سرمایه ای بزرگ برای آموزش عالی کشور است ، امروز دفاع از دستاوردهای بی نظیر این دانشگاه وظیفه ما است.

وی با بیان اینکه سخت‌گیری‌های اعمال‌شده برای تائید رشته‌های کارشناسی ارشد بی‌مورد است، گفت: تبعیض وزارت علوم در بر خود با دانشگاه‌های غیرانتفاعی که کوچک‌ترین و کمترین امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را در مقایسه با دانشگاه آزاد اسلامی ندارند مایه تأسف و دلسردی میلیون‌ها دانشجو شده است . امیدوایم با تدبیر دولت و مجلس این دانشگاه که یادگار آیت‌الله هاشمی و با کمک حضرت امام (ره) و حمایت مقام معظم رهبری شکل‌گرفته به راه خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: تمام دولت‌ها مدیون عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در 35 سال گذشته هستند چراکه این دانشگاه بدون استفاده از امکانات و بودجه دولتی نیمی از بار آموزش عالی کشور را بر دوش داشته و باید قدردان مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی باشیم چراکه سرمایه این دانشگاه متعلق به مردم است و باید کمک کنیم این دانشگاه مردمی تحت هیچ شرایطی تضعیف نشود.

وی ضمن تقدیر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جهت حمایت از کیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حمایت بیش از 200 نماینده مردم از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در بحث تصویب رشته‌های کارشناسی ارشد تلنگری برای اصلاح رفتار برخی مدیران وزارت علوم است.

203

کد خبر: 806776

وب گردی

وب گردی