جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در سوادکوه

فرماندار سوادکوه گفت که جاری شدن سیلاب در روستاهای بالادست این شهرستان برق ، آب و تلفن تعدادی از روستاها را قطع کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، بارندگی های رگباری بعدازظهر امروز و حجم گسترده آب های سطحی یلاق های شهرستان سوادکوه که در رودخانه های بالادست و کوهستانی سوادکوه متمرکز شد ، باعث وقوع سیل شد.

عبدالجواد توحیدی مقدم در گفت و گو با ایرنا افزود که بارندگی های رگباری عصر امروز شنبه سبب جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه های مناطق ییلاقی شده است.
وی گفت که به محض بارش رگباری در مناطق بالادست و ارتفاعات ، اطلاع رسانی به مردم فوری در دستور کار قرار گرفت و از طریق شبکه های اجتماعی از شهروندان و بخصوص کشاورزان خواستیم تا از حریم رودخانه ' تلار ' فاصله بگیرند.
توحیدی مقدم افزود : همچنین جلسه مدیریت بحران شهرستان فوری با حضور تمامی دستگاههای اجرایی تشکیل شد و هم اکنون همه نیروهای هلال احمر ، شهرداری ، راه و شهرسازی ، سازمان های مردم نهاد و دهیاری ها در آماده باش هستند تا بتوان از خسارت احتمالی جلوگیری کرد.
فرماندار سوادکوه گفت که در حال حاضر سیلاب به منطقه بالادست شهر زیراب رسیده است و نیروهای امدادی در حال تلاش برای مهار آن هستند.
توحیدی مقدم با بیان اینکه سیلاب مشابه در سال 94 خسارت زیادی در شهرستان سوادکوه بر جای گذاشته بود، افزود : تاکنون گزارشی از خسارت این سیلاب دریافت نشده است و فقط قطع آب ، برق و تلفن بعضی از روستاها رااطلاع داده اند.

901

کد خبر: 806792

وب گردی

وب گردی