آغاز همکاری شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا با سایپاسیتروئن

شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا و شرکت سایپاسیتروئن برای ساخت قالب های یکی از محصولات جدید سایپاسیتروئن تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا برای ساخت قالب های پروژه M44 شامل 16 دست قالب مربوط به 4 قطعه رویه درهای جلو و عقب و درموتور و در پنجم یکی از محصولات جدید شرکت سیتروئن که در کاشان تولید خواهد شد، با شرکت سایپاسیتروئن تفاهم نامه امضا کرده است.
به منظور تامین حداکثر منافع گروه خودروسازی سایپا با اجرای این تفاهم نامه، بیش از 3 میلیون یورو ارزآوری نصیب کشور و شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا خواهد شد و اقدامی عملی در ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای جوانان و متخصصان میهن عزیزمان خواهد بود.
مذاکرات برای گسترش سقف همکاری ها در جریان است و دو طرف در حال پیشبرد تعهدات خود هستند و امکان افزایش اقدامات به میزان 10 میلیون یورو در طول انجام پروژه وجود دارد.
عقد چنین قراردادهایی نشان دهنده وجود مزیت های گروه خودروسازی سایپا در مقایسه با دیگر رقبای بین المللی در دو حوزه تولید محصول باکیفیت و قیمت تمام شده قابل رقابت است و اجرای این نوع قراردادها ضمن جلوگیری از خروج ارز، باعث اقتصادی پویاتر، تولید محصولاتی باکیفیت تر و در نهایت رفاه بیشتر برای هم وطنان و خانواده بزرگ سایپا خواهد شد.

سایپا تولیدکننده باکیفیت خودروهای سواری و سنگین است

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت سایپادیزل و خدمات فنی رنا گفت: پرواضح است که سایپا یکی از تولیدکنندگان خوب و با کیفیت صنعت خودرو در بخش خودروهای سواری و سنگین است و با توجه به خط تولید انحصاری به ویژه در بخش خودروهای سنگین، نقش سایپا در صنعت خودرو برجسته تر است.
داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به همراه حجت الاسلام مهدی شیخ نماینده مردم تهران در مجلس پس از نشست با مدیرعامل خدمات فنی رنا و بازدید از بخش های فنی این شرکت و خطوط تولید شرکت سایپادیزل با بیان مطلب فوق، گفت: با توجه به بازدیدی که انجام شد، خوشبختانه قدم های خوب و مثبتی در تولید و ارائه خدمات مناسب به مشتریان فراهم شده و از این جهت جای قدردانی دارد.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در ارتباط با خدمات پس از فروش و ارائه خدمات فنی، ضرورت دارد سیستم بانکی همکاری های لازم را داشته باشد تا بتوانیم در ایجاد اشتغال، تولید و ارائه خدمات به مشتریان، رضایت مندی مشتریان را جلب نماییم.
او تصریح کرد: در بازدیدی که از شرکت خدمات فنی رنا و سایپادیزل بعمل آمد خوشبختانه در این حوزه اقدامات خوبی توسط مدیران این دو مجموعه صورت گرفته و عمده تقاضاهای این مدیران حمایت از تولید بود و حمایت از تولید نیز به معنای این است که در بازسازی ناوگان فرسوده قدم های موثری برداشته شود.
محمدی تاکید کرد: این اقدام از جهات مختلف برای کشور موثر است، از جهت کاهش آلایندگی و مسایل زیست محیطی که از مسایل جدی کشور است و ناوگان های فرسوده و قدیمی با مصرف بیش از دو برابر گازوئیل صدمات غیرقابل جبرانی را در آلایندگی هوا به وجود می آورند و از این جهت باید خیلی توجه داشته باشیم و مسایل زیست محیطی امروز به عنوان یکی از چالش های جدی کشورمان خصوصا در پایتخت مطرح است.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: برای حمایت از تولیدات داخلی در وهله اول و بیش از هر چیزی نیاز به فرهنگ سازی داریم که تعصب و همیت ملی در مردم بوجود بیاید و در مورد صنایعی که مشابه داخلی آن در کشورمان وجود دارد، از نمونه های خارجی استفاده نشود.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم برخی از کشورها به عنوان مثال آلمان و ژاپن در صنعت خودروسازی، کمتر از خودروهای آمریکایی استفاده می کنند و بیشتر تمایل دارند که از تولیدات خودشان استفاده نمایند.
او تاکید کرد: در کشور ما استفاده از تولیدات داخلی باید فرهنگسازی شود و با توجه به اینکه آموزه های دینی ما هم به این موضوع تاکید دارد، به این سمت حرکت کنیم که از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود.
در این بازدید حجت الاسلام مهدی شیخ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس بازدید و مشاهداتی که داشتیم تمام خودروهای سنگین سایپا به روز است و خودروهای تولیدی سایپادیزل، همزمان در کشورهای سازنده نیز تولید می شوند و این یک پشت گرمی برای استفاده از این خودروها است و امیدوارم که درصد ساخت داخل این خودروها به مرور افزایش یابد.
شیخ افزود: باید دیدمان وسیع باشد و نه تنها به فکر افزایش درصد ساخت داخل این خودروها باشیم بلکه به سمت طراحی در صنعت خودرو پیش برویم و حلقه مفقوده صنعت خودروی کشور، طراحی محصول است که اگر بتوانیم طراحی محصول را جدی تر دنبال کنیم، می توانیم خودروهای جدید را خودمان طراحی نموده و تولید کنیم و منتظر طراحی دیگران نباشیم.
او تاکید کرد: البته در موضوع طراحی خودرو می توانیم از شرکت های خارجی هم کمک بگیریم مهم این است که تکنولوژی طراحی محصول وارد کشورمان شود و زمانی که این اتفاق بیفتد ما می توانیم در منطقه، مرکزی برای تولیدات و صادرات این خودروها باشیم و به تبع آن اشتغال زیادی فراهم خواهد شد و ارزآوری زیادی بهمراه خواهد داشت و تولید داخلی افزایش می یابد و همه اینها مانند یک زنجیره بهم وابسته است و باید تلاش کنیم که زنجیره تولید خودرو را تکمیل نماییم و مبانی زنجیره تولید خودرو، کیفیت، رضایت مندی مشتریان و مشتری مداری است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن عمکرد سایپا تصریح کرد: عملکرد سایپا علاوه بر کمیت، کیفیت را نیز به همراه داشته و خودروهای با کیفیت کشور از محصولات گروه سایپا هستند و این موضوع نشان دهنده آن است که مدیران سایپا همیشه به دنبال ارتقای کیفیت هستند و اما نکته ای که می تواند منشا تحول در صنعت خودروسازی کشور شود این است که بیشتر به ارتقای کیفیت و افزایش فناوری به جای کمیت بپردازیم و اگر این اتفاق بیفتد ان شاالله آینده خوبی برای صنعت خودرو داخلی رقم خواهد خورد.
همچنین در تازه ترین اطلاعات منتشر شده، شرکت لیزینگ رایان سایپا جزو 30 شرکت برتر فعال در بازار بورس تهران معرفی شده است.
در تازه ترین اطلاعات منتشر شده، فهرست 50 شرکت فعال تر بورس تهران برای سه ماهه اول سال 96 به‌روز شد و در این لیست20 شرکت خارج و 20 شرکت جدید اضافه شدند و شرکت رایان سایپا جز 30 شرکت برتر بورسی معرفی شده است.
بر اساس این گزارش، شرکت لیزینگ رایان سایپا که اخیرا مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برای سال مالی 1395 برگزار کرده و سود 316 ریالی به ازای هر سهم را شناسایی کرده است، جزو 30 شرکت برتر فعال بازار بورس تهران برای سه ماهه اول سال 96 معرفی شده است.
شناسایی شرکت های فعال تر در بورس اوراق بهادار تهران بر پایه ترکیبی از قدرت نقدشوندگی سهام و میزان دادوستد سهام در تالار معاملات (تعداد و ارزش سهام دادوستد شده)، تناوب دادوستد سهام در تالار معاملات (تعداد روزهای دادوستد شده و دفعات دادوستد شده) و معیار تاثیرگذاری شرکت بر بازار (میانگین تعداد سهام منتشر شده و میانگین ارزش جاری سهام شرکت در دوره بررسی) است.
50 نماد فعال تر بورس برای یک دوره یک ساله محاسبه شده و هر سه ماه به روز می شود.

تجهیز ناوگان سوخت‌رسانی به ADR در شرکت خدمات فنی رنا

عملیات اجرایی تجهیز نفتکش‌های البرز و دانگ فنگ ناوگان سوخت‌رسانی کشور به کیت ایمنی ADR، در گروه خودروسازی سایپا آغاز شد.
با توجه به انتقال ماموریت شرکت کاوه خودرو سایپا به شرکت خدمات فنی رنا، تعمیرگاه مرکزی شرکت سایپادیزل با در اختیار داشتن توان طراحی مهندسی و تیم کارشناسی مجرب، این سیستم را در نفتکش های فعال در ناوگان سوخت‌رسانی کشور نصب می کند.
با توجه به استانداردهای GGVS آلمان و ADR اروپا، تمامی خودروها و وسایل نقلیه موتوری که برای حمل کالاهای قابل اشتعال و خطرناک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، ‌باید مجهز به مدار الکتریکی مستقل از سیم‌کشی خودرو، شامل واحد کنترل الکترونیکی (ECU) و فرمان دهنده، اتصالات، سوکت‌ها و سیم‌کشی خاص و سوئیچ‌های اضطراری جهت قطع جریان برق خودرو مابین باطری و دینام باشند.
این سیستم از طریق نصب کلید برق ضد انفجار که از داخل و خارج کابین راننده عمل می‌نماید، قابلیت قطع جریان الکتریکی و جمع‌آوری کامل الکتریسیته ساکن موجود در سیستم برق خودرو را داشته و ایمنی کامل تجهیزات را در مواقع خطر فراهم می‌ کند.
تا پیش از این، نفتکش‌های ناوگان سوخت‌رسانی کشور صرفاً با تجهیز به کپسول آتش‌نشانی، به فعالیت در سیستم نفت‌بری می‌پرداختند که طبق بخشنامه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تمامی دارندگان وسایل نقلیه حامل کالاهای قابل اشتعال و خطرناک ملزم به نصب سیستم ضد جرقه ADR است.
مجموعه کیت ایمنی ADR از تاریخ نصب به مدت 18 ماه و یا 100 هزار کیلومتر کارکرد دارای گارانتی می‌باشد و خدمات گارانتی فقط از طریق شبکه نمایندگی‌های مجاز شرکت خدمات فنی رنا در 15 شهرستان کشور ارائه می‌شود. شرکت‌ها و فعالان ناوگان حمل و نقل مواد سوختی کشور برای نصب، خدمات مهندسی، گارنتی و وارانتی سیستم ضد جرقه ADR می‌توانند به مدیریت پروژه های شرکت خدمات فنی رنا به نشانی تهران، کیلومتر 19 جاده مخصوص کرج ، جنب کفش بلا مراجعه یا با شماره تلفن های 17-44987510 ،44993266 ارتباط برقرار کنند.

401

کد خبر: 806803

وب گردی

وب گردی