دفاع مقدس غریب است/  بیشتر مردم  با دفاع مقدس آشنایی دارند ولی به ابعاد کیفی آن توجهی نداشته اند

مدیر عامل موزه انقلاب و دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس در نزد مردم محترم است ولی کمتر از الهامات آن بهره مند شده ایم و اکثریت جامعه با کلیت دفاع مقدس آشنایی داشته و در مورد ابعاد کمی آن اطلاعاتی دارند ولی به ابعاد کیفی آن توجهی نداشته اند.

به گزارش ایسکانیوز سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جمع تعدادی از مسئولان ستاد گردشگری کلان شهر های کشور با بیان مطلب فوق گفت: واقعه عاشورا یک نصف روز بوده و توانسته است در طول 1400 سال منشاء اثرات با ارزش گوناگون باشد بگونه ای که حتی در ایام محرم میزان ارتکاب جرم هم در جامعه کاهش می یابد . ولی با وجود آنکه دفاع مقدس برای ما تولید امنیت ، اقتدار و بروز حس مقاومت و رفتار اخلاقی داشته است اما بدلایلی نتوانسته ایم رفتار های اخلاقی آن دوران را در جامعه جاری و نهادینه کنیم .

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: در بعضی کشور ها حتی برخی از آنها که به خاک دیگر کشور ها تجاوز کرده اند ، برای ایجاد وحدت ملی جعل حماسه می کنند ولی در کشور ما علیرغم آنکه تاریخ دفاع مقدس مملو از حماسه و رشادت است افراد بویژه بعضی مسئولان جامعه احساس دین به دفاع مقدس نمی کنند و از این رو دفاع مقدس غریب است.

مشاور شهردار تهران بیان داشت: دشمنان هم شرایطی ایجاد کرده اند که این حماسه مقاومت در جامعه از بین برود و ضد ارزش ها به ارزش تبدیل شود که این هم به نوبه خود به غریب بودن دفاع مقدس کمک کرده است .

سردار خضرایی در خاتمه اظهار داشت : اوج قله ایثار، شهادت است که از آن به ایثار خاص تعبیر می شود و امروز باید به دنبال ترویج ایثار به معنای عام آن که فداکاری است در جامعه باشیم و اگر کشور ما برخوردار از حس مقاومت و فداکاری باشد هیچ گاه دچار بی هویتی و شکست در مرزهای اخلاقی و جغرافیایی نخواهیم شد.

شایان ذکر است جمعی از مسئولان ستاد گردشگری کلان شهر های کشور از سراسر نمای مقاومت و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.

700

کد خبر: 806823

وب گردی

وب گردی