دکتر ولایتی:باید در دانشگاه آزاد اسلامی محیطی فراهم شود که با محیط اطراف سنخیت داشته باشد/دکتر نوریان: اجرای سیاست بومی گزینی در دانشگاه آزاد اسلامی در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای دانشجویان است

دکتر علی اکبر ولایتی رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در قسمت سیزدهم مجموعه تلویزیونی« مجله دانشگاه » که با محوریت بومی گزینی در دانشگاه آزاد اسلامی پخش شد ، گفت:‌ باید در دانشگاه آزاد اسلامی محیطی فراهم شود که با محیط اطراف ( شهرها و کشورها) سنخیت داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، در ادامه این برنامه دکتر نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به بومی گزینی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: سیاست های بومی گزینی در دانشگاه آزاد چه در مورد دانشجویان و چه در مورد اساتید در این راستا است که فرصت های برابر را برای هرکس در هرجای کشور فراهم کند تا بتواند خود را در زمینه علمی و تکنولوژی ارتقا دهد.

همچنین دکتر علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به تبعات فرهنگی و اجتماعی دوری از خانواده ها اشاره کرد و گفت: تبعات فرهنگی دور شدن دانشجویان از خانواده ها بدلیل پذیرش در سایر شهرها بغیر از محل سکونت دغدغه بسیار مهمی است و این امر علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین به خانواده ها تبعات اجتماعی و فرهنگی بسیاری دارد، که با توسعه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور این مهم مرتفع شده است .

وی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه ازاد اسلامی توانسته زمینه تحصیل داوطلبان را در محل سکونت و شهرستان آن ها فراهم کند گفت: در مقطع ارشد حدود 71 درصد پذیرش ها بومی شده است یعنی دانشجویان این امکان را دارند که در شهر محل سکونت خود پذیرش و به تحصیل بپردازند.

علوی فاضل افزود: همچنین اگر در شهر محل سکونت دانشجویی رشته مورد نظر دایر نباشد می تواند در استان خود رشته مورد نظر را ثبت نام و به تحصیل مشغول شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در مقطع دکتری نیز حدود 51 درصد رشته ها بومی گزینی شده ، گفت: با تدبیر بلند ریاست محترم دانشگاه نزدیک به 50 درصد یعنی هزار و 200 رشته محل دکتری در شهرستان های مختلف به شکل بومی پذیرش دانشجو شده است.

203

کد خبر: 806824

وب گردی

وب گردی