کارفرمایان حدود 7  هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر کارفرمایان کارگاه های تولیدی و صنعتی حدود 7 هزار میلیارد تومان به این سازمان بدهکار هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا محمدحسن زدا افزود: در سال گذشته میزان بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی حدود 8 هزار میلیارد تومان بود که با اجرای طرح بخشودگی جرائم، یک هزار میلیارد تومان آن در بخش جرائم وصول شد.
وی میزان جرائم کارفرمایان کارگاههای تولیدی و صنعتی کشور را 3 هزار و 800 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: با وصول یک هزار میلیارد تومان آن، اکنون دو هزار و 800 میلیارد تومان جرائم نیز هنوز وصول نشده است.
زدا اضافه کرد: همچنین در کنار وصول این میزان جرائم کارفرمایان، 300 میلیارد تومان اصل حق بیمه هم وصول شد.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و با تصویب هیات وزیران به استناد قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور؛ طی دو نوبت در سال گذشته و ابتدای سال جاری به اجرا در آمد.
زدا ادامه داد: در اجرای این قانون با تقاضای بخشودگی جرائم ٩٥ هزار کارگاه فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی مشمول این قانون موافقت شد و کارفرمایان با پرداخت و یا تقسیط بدهی خود از مزایای مربوطه بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب با هدف حمایت از کارگران و کارفرمایان از دوم دی ماه سال 95 تا ششم اردیبهشت امسال اجرا شد.
سازمان تامین اجتماعی اکنون بیش از 42 میلیون تن از اقشار گوناگون مردم شامل بیمه شدگان و بازنشستگان و اعضای خانواده آنان را تحت پوشش قرار داده است.
خدمات سازمان تامین اجتماعی هم اکنون به بیش از 14 میلیون بیمه شده اصلی و افراد خانواده شان، سه میلیون مستمری بگیر و اعضای خانواده که درمجموع به بیش از پنج میلیون تن می رسند.

702

کد خبر: 806850

وب گردی

وب گردی