طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر جانی را از قربانی تفکیک می‌کند

ممانعت از سرافکندگی خانواده‌های قاچاقچیان، بررسی کارشناسی و روان‌شناختی دقیق‌تر در قبال پدیده قاچاق مواد مخدر و تفاوت قائل بودن میان جانی و قربانی از جمله دلایل موافقان طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر بود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات طرح الحاق یک ماده به کلیات طرح مبارزه با مواد مخدر در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به سابقه سالها قضاوت خود و صدور 10 هزار حکم در این مدت گفت: من با قضات مختلف درباره این طرح مشورت کردم و تصور می‌کنم مخالفان طرح اصلاً به ماده واحده آن توجه نکرده‌اند چرا که ما با این طرح در پی حذف اعدام نیستیم بلکه می‌خواهیم قانون را اصلاح کنیم.

وی اظهارداشت: همسران و دختران آنها که اعدام می‌شوند چه گناهی کرده‌اند که باید با سرافکندگی زندگی کنند، در شهرهای کوچک اگر کسی اعدام شود تا 5 نسل بعد او با مشکل مواجه می‌شوند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز برای یک تصادف کارشناس می‌فرستند اما برای صدور احکام مواد مخدر کارشناس و روانشناس علت را بررسی نمی‌کنند، گفت: در یکی از موارد، یکی از قاچاقچیانی که حکم اعدام برایش صادر شده بود جهت تأمین درمان هزینه دختر 4 ساله‌اش دست به قاچاق زده بود.

بنابراین گزارش جهانبخش محبی‌نیا نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه در این طرح بحث عدول از شرع نیست، گفت: نظام به هیچ وجه با کسانی که با سلاح سرد و گرم امنیت مردم را نشانه رفته‌اند سر سازگاری ندارد.

وی با اشاره به اینکه جامعه ایران از نظر عقلانی و تدین از مرحله اعدام صرف گذشته و به مرحله احیا گذاشته است، خاطرنشان کرد: با تصویب این طرح ما می‌توانیم مدعی باشیم که میان جانی و قربانی تفاوت قائلیم.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس می‌خواهد قربانیان قاچاق مواد مخدر را که طعمه انسان‌های ستمگر قرار می‌گیرند را نجات دهد، گفت: طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر به معنای استقبال از مواد مخدر در هیچ یک از مراحل آن نیست.

منبع: فارس

302

کد خبر: 806910

وب گردی

وب گردی