بودجه شهرداری‌های استان کرمان امسال ۱۲۵۱ میلیارد تومان است

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه بودجه شهرداری‌های استان، هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان در سال ۹۶ است، گفت: تقریبا ۵۰ درصد این مبلغ بودجه شهرداری کرمان در سال جاری بسته شده است.

به گزارش ایسکانیوز، ابوالقاسم سیف‌اللهی صبح امروز در نشست استاندار کرمان با منتخبین شورای پنجم شهر کرمان اظهار‌ داشت: حدود 60 درصد از جمعیت استان کرمان در شهرها و 40 درصد از جمعیت در روستاها ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه 71 شهرداری در استان کرمان فعالیت می‌کند که به‌همین تعداد شورای شهر دوره پنجم نیز تشکیل شده است گفت: حکم شهردار کرمان با پیشنهاد استاندار کرمان و با امضای وزیر کشور داده می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه وسعت بیش از اندازه و تراکم پایین جمعیت از مشکلات شهر کرمان است، افزود: مشکلاتی مانند حمل و نقل عمومی، کم‌بودن درآمد شهرداری نیز از سایر مشکلات شهر کرمان به‌عنوان مرکز استان است.

وی بحث تامین آب آشامیدنی را از مشکلات اساسی شهر کرمان عنوان کرد و گفت: کرمان به‌طور اسمی کلان‌شهر است اما رسما کرمان کلان‌شهر نیست.

سیف‌اللهی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی در شهر در حال اجراست که مورد تاکید استاندار کرمان بوده است خاطر‌نشان کرد: بعضی از این پروژه‌ها نیمه‌تمام هستند که می‌طلبد اعضای شورای پنجم نسبت به تکمیل آنها اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه در افق 1404 استان کرمان یک استان صنعتی، معدنی و گردشگری دیده شده است افزود: بودجه شهرداری‌های استان کرمان، هزار و 251 میلیارد تومان در سال 96 است که تقریبا 50 درصد از این مبلغ بودجه شهرداری کرمان در سال جاری بسته شده است. در سال 95، مبلغ 559 میلیارد تومان از منابع ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان کمک شده است.

901

کد خبر: 806923

وب گردی

وب گردی