سناریوی تضعیف پرستاری/ کمیسیون اصل ۹۰ ورود کند

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشوری، با طرح این موضوع که سناریوی تضعیف پرستاری در جریان است، خواستار ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به مسکوت ماندن قانون تعرفه خدمات پرستاری شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر علی محمد آدابی گفت: وارد دهمین سال تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری شده ایم و این در حالی است که طرز مرموز و رمزآلودی، یک دهه است که از اجرایی شدن این قانون جلوگیری شده و بر زمین مانده است.

وی با انتقاد از اینکه پرستاران از حقوق قانونی خودشان محروم مانده اند، تاکید کرد: جامعه پرستاری در این سال ها نه تنها از حقوق قانونی خودش برخوردار نشده، بلکه طرح هایی نیز به تصویب رسیده و اجرایی شده که هزینه های آنها بر دوش پرستاران سنگینی می کند.

آدابی با طرح این موضوع که عده ای خاص از اجرای این طرح ها منفعت می برند، گفت: انتظار ما این است که مجلس و به ویژه کمیسیون اصل ۹۰ ، از قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری صیانت و حفاظت کنند و ببینند به چه دلیلی و چه کسانی مانع اجرای این قانون شده اند.

وی اظهارداشت: اجرای قانونی که منافع آن نصیب اغنیا می شود، باید مورد بازنگری واقع شود.

آدابی در ادامه به طرح تربیت پرستار بیمارستانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه طرح این موضوع در هفته های اخیر، جامعه پرستاری را به شدت ملتهب کرده است، در حالی که قاطبه پرستاری به شدت به اجرای این طرح معترض هستند.

وی افزود: جامعه پرستاری نگران این موضوع است که چرا عده ای که صلاحیت اظهار نظر در مورد حرفه پرستاری را ندارند، استقلال این حرفه را مورد خدشه قرار داده و بی محابا به پرستاری حمله می کنند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با عنوان این مطلب که پرستار در دنیا دوشادوش پزشک خدمت می کند، گفت: متاسفانه در کشور ما عده ای خاص منافع خودشان را در تضاد با پیشرفت پرستاری می دانند و دائما با سناریوهای مختلف به دنبال تضعیف پرستاری هستند.

وی با عنوان این مطلب که پرستاری پناهگاهی ندارد، افزود: حداقل توقع این است که به نظرات نهاد صنفی پرستاران گوش دهند که در این صورت، نظام سلامت کشور وضعیت بهتری خواهد داشت.

آدابی، ارتقای نظام سلامت را در گرو رشد پرستاری دانست و گفت: متاسفانه با پدیده «طاغوت پزشکی» در وزارت بهداشت مواجه هستیم و نام و نشانی از بهداشت و درمان در این وزارتخانه باقی نمانده است.

702

کد خبر: 807037

وب گردی

وب گردی