نشست چشم انداز تئاتر استان ها برگزار شد/ ادعای مدیریتی مهدی شفیعی

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، می گوید: در روزگار فعلی شاید به جرات بتوان این ادعا را مطرح کرد که کمتر حوزه فرهنگی، هنری در کشور همانند تئاتر به این اندازه دارای تنوع مضمون و شکل است.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی شفیعی، در همایش چشم انداز تئاتر استان ها که صبح امروز 25 تیر ماه در تالار «سنگلج» برگزار شد، در ابتدای صحبت هایش، گفت: چرا این نشست طراحی و اجرا شده است؟ اساساً چه لزومی به الگوآفرینی، هم­نواختی فرصت­ها و تعالی مدیریت در حوزه تئاتر استانها وجود دارد؟ آیا صِرف چند هماهنگی اداری نیاز به ایجاد زحمت برای هنرمندان و مسئولان از سراسر کشور جهت حضور در یک نشست دارد؟

او ادامه داد: شاید جمله­ ای که در چند ثانیه دیگر آن را به عرض می ­رسانم می­ توانست در پایان این سخنان بیاید و به عنوان یک آرزو، یک ادعای مدیریتی یا شیفتگی به حوزه مورد علاقه خودم و شما مطرح شود اما گفتن این جمله در آغاز سخنانم دلیل برگزاری این نشست و تمایل به فراتر رفتن از هماهنگی­ های اداری و اجرایی حوزه تئاتر را نمایان می­ سازد.

شفیعی افزود: «در روزگار فعلی شاید به جرات بتوان این ادعا را مطرح کرد که کمتر حوزه فرهنگی هنری در کشور همانند تئاتر به این اندازه دارای تنوع مضمون و شکل است»، این آن جمله ­ای است که ما را گرد هم آورده است و نیاز به گفتگو درباره الگوآفرینی، هم نواختی فرصت­ ها و تعالی مدیریت را ضروری می ­سازد.

مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی درباره محورهای در نظر گرفته شده برای نشست چشم انداز تئاتر استان ها، گفت: محورهای مشخص شده به همه آن چیزی که در حوزه تئاتر می ­شناسیم نمی ­پردازد. آن چه در شرایط فعلی باید برجسته­ سازی شود توجه به ظرفیت بی ­نظیر تئاتر در ارتقای فرهنگ عمومی، جامعه­ پذیری، فرهنگ ­پذیری، رشد اجتماعی کودکان و نوجوانان، اقتصاد فرهنگ و مشخصاً ارتقای شرایط اقتصادی فعالان حوزه تئاتر است.

وی افزود: امروز همکاران و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در کنار نمایندگان هنرمندان تئاتر در این جمع حضور دارند. نمایندگانی که از طریق انتخاب هنرمندان، نماینده آنها شده­ اند. چگونه می توان این هم افزایی را ارتقاء داد؟ چه ظرفیت هایی برای این هم­افزایی وجود دارد؟ چه ظرفیت ­هایی باید به وجود بیاید؟ درباره چه موانعی باید گفتگو کرد؟ دلیل برگزاری این نشست گفتگو درباره این سوالات است.

او ادامه داد: رشد آگاهی­ های عمومی، رشد تحصیلات دانشگاهی، توجه خانواده ­ها به ایجاد شرایط مناسب برای ارتقاء فرهنگی و اجتماعی کودکان و نوجوانان، وجود قوانین بالادستی که نظر به مشارکت بیشتر مردم در حوزه­ های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد و مواردی از این دست بخشی از ظرفیت­ های موجود ارتقاء و گسترش تئاتر در جامعه است.

مهدی شفیعی در پایان، گفت: در پایان حضور مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که نشان­دهنده عزم جدی وزارت­خانه در ارتقا و گسترش تئاتر در جامعه است را قدر نهاده و از ایشان که همیشه نگاهی کلان و برنامه­ریز به مقولات فرهنگی و هنری دارند، استدعا می­کنم تا مجموعه وزارت­خانه را به هم­افزایی برای ارتقا جایگاه تئاتر رهنمون سازند.
501

کد خبر: 807051

وب گردی

وب گردی