۹ تن از معترضان دختران کانون اصلاح و تربیت مکه به زندان منتقل شدند

دختران نگهداری شده در کانون اصلاح و تربیت شهر مکه به شرایط نامساعد اعمال شده بر آن‌ها، و سوءرفتار مدیریت و کارکنان این مرکز معترض بودند. اما در واکنش به این اقدام، 9 تن از دختران معترض را به زندان بردند.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه‌های سعودی در گزارشی از اعتراض یازده تن از دختران کانون اصلاح و تربیت شهر مکه و اقدام آن‌ها در شکستن شیشه‌ها و درب‌های این مرکز خبر دادند.

به نوشته نشریات سعودی، دختران نگهداری شده در کانون اصلاح و تربیت شهر مکه به شرایط نامساعد اعمال شده بر آن‌ها، و سوءرفتار مدیریت و کارکنان این مرکز و بی‌توجهی مستمر به این موضوع معترض بودند. اما در واکنش به این اقدام، نیروهای امنیتی با یورش به این مرکز، 9 تن از دختران معترض را بازداشت کرده و به زندان افکندند.

رئیس یکی از انجمن‌های فعال در زمینه حقوق بشر سعودی که به طور خاص نسبت به بهبود وضعیت و شرایط کانون اصلاح و تربیت دختران شهر مکه توصیه‌هایی را به مدیریت این مرکز ارائه داده بود، در گفتگو با نشریات سعودی گفته است که مسئولان این مرکز نسبت به توصیه‌های ارائه شده برای اصلاح وضعیت اداری و پرورشی این مجموعه و تأمین خواسته‌های دختران بی‌توجهی کرده است.

وی گفت: متأسفانه 9 تن از دختران به خاطر حوادث روز جمعه به زندان افکنده شده‌اند و این نشانه ناتوانی کانون در زمینه توجه به خواسته‌های دختران و درک شرایطی است که موجب شده است کارشان به کانون اصلاح و تربیت کشیده شود.

وی ابراز امیدواری کرد که وزارت کار و توسعه اجتماعی عربستان اهتمام ویژه‌ای برای بررسی وضعیت پرورشی و اجتماعی این مراکز به خرج دهد.

این در حالی است که وزارت کار و توسعه اجتماعی دختران بازداشت شده را به عدم رعایت قوانین و مقررات متهم کرده و 9 تن از آن‌ها را به زندان انداخته است.

منبع: تسنیم

802

کد خبر: 807120

وب گردی

وب گردی