حذف رشته محل های دانشگاه آزادسبب بیکاری بسیاری از نیروهای این دانشگاه می شود

نماینده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف تعداد زیادی از رشته های دانشگاه آزاداسلامی توسط وزارت علوم گفت: حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی  کارشناسانه نبود و  این کار مخالفت با اصل این دانشگاه است.

امیر خجسته نماینده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک موسسه علمی به منظور جوابگویی به نسل جدید و نیازهای دانشگاهی کشور راه‌اندازی شده و از معدود بخش های خصوصی موفق بر طبق اصل 44 قانون اساسی در سطح ایران و حتی خاورمیانه است، که رسیدن به اهداف واقعی این قانون از منویات مورد تاکید مقام معظم رهبری و توصیه‌های رئیس‌جمهور است.

نماینده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه صدمات امنیتی این تصمیم نظام را مورد هدف و هجمه قرارمی دهد افزود:محدود کردن رشته های دانشگاه آزاد اسلامی یعنی مقابله با اصل این دانشگاه، زمانیکه تعداد زیادی از رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی حذف شود به تبع تعداد زیادی از استادان و کارمندان این دانشگاه نیز بیکار خواهند شد.

عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این قضیه ورود پیدا کنند و اجازه ندهند به دانشگاه آزاد اسلامی لطمه‌ای وارد شود تا این دانشگاه بتواند همچنان پاسخگوی نیاز نسل جوان باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه فعالیت‌های ارزشمند و نتایج غیرقابل‌انکار دانشگاه آزاد اسلامی در کشور اظهار کرد: انتشار خبر لغو مجوزها و حذف اکثریت غالب رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور از سوی وزارت علوم برای بنده همچون بسیاری از نمایندگان مردم موجب تأسف و تأمل بسیار با طرح سؤالاتی در ذهن شد.

خجسته در پایان ضمن اشاره به اینکه باید در کمیسیون آموزش موضوع مورد بررسی قرار گیرد و تعیین تکلیف شود؛ تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف دانشگاههای کشور و عدم تکرار این بحران پیگیر ارائه طرح تفکیک سنجش و پذیرش دانشگاه از وزارت علوم در مجلس هستیم.

203/202

کد خبر: 807129

وب گردی

وب گردی