باید برای حل این معضل اجتماعی کاری کرد؛ کارستان

انگار قاعده خبرهای بد این است که کوتاه باشند و شوک برانگیز. خبر قتل و آزار و اذیت آتنا اصلانی 7 ساله همه مردم را در بهت فرو برد و خبرش به سرعت در شبکه های مجازی دست به دست شد و تقریبا همه مردم ایران و حتی جهان با خبر شدند و نسبت به آن واکنش نشان دادند .

بدون شک نمی توان نقش شبکه های اجتماعی را در باز نشر اخبار به ویژه خبرهایی از این دست را نادیده گرفت به طوری که در بسیاری از موارد پیش از اینکه رسانه ملی و خبرگزاری ها و روزنامه ها خبر را منتشر کنند مردم از اتفاقی که رخ داده باخبرند و خبر و عکس و فیلم های مربوطه را برای هم می فرستند .

خبر قتل آتنا اولین خبر از این دست خبرهای ناگوار نبود اما امیدواریم که آخرینش باشد خبری که از گم شدن آتنا در 29 خرداد شروع شد و تا روز پیدا شدن جسدش در یک کارگاه رنگرزی ادامه داشت و حواشی این اتفاق بد و تکان دهنده دلتنگی و غصه و بهت همه مردم را فراهم کرد.

اما آنچه باید در نظر داشت این است که باید تا تعیین تکلیف قاتل آتنا صبر کرد و منتظر ماند تا دستگاه قضایی و پزشکی قانونی و نهادهای مربوطه بررسی های لازم را انجام دهند و بهترین تصمیم را به مردم اعلام کنند.

در این نکته که در اینگونه حوادث معمولا طبقات ضعیف جامعه آسیب می بینند شکی نیست اما برای پیشگیری از این اتفاقات چه راهکارهایی می توان ارائه کرد ؟آیا آموزش دادن به کودکان کافی است ؟یا باید بیمارانی مانند قاتل آتنا و ستایش را درمان کرد ؟

داستان اما به اینجا ختم نمی شود در آن طرف سکه خانواده قاتل قرار دارند که در بحران روحی شدید گرفتار آمده اند و با انتشار این خبر نمی دانند چکار کنند ؟

نمی توان از کنار این وافعیت که در حال حاضر خانواده فرد جنایت کار هم دچار بحران های روحی و روانی شده اند و حال و روزشان دست کمی از خانوده قربانی ندارد به راحتی گذشت.

حمایت از کار زشت و شنیع قاتل آتنا کاری غیر انسانی و نهایت بی عدالتی است و به هیچ عنوان جایز نیست اما به نظر شما دختر کوچک قاتل که شاید همسن و سال آتنا هم باشد این روزها چه حالی دارد و چگونه می تواند کاز زشت پدرش را در دل کوچکش هضم و تحلیل کند ؟ مادر و همسر قاتل چه ؟

تحلیل کردن و واکاوی آسیب هایی از این دست نیاز به نظرات کارشناسی شده و تحقیق و تفحص بسیار دارد اما تنها مسئله مهم این روزها که خواسته همه مردم هم هست این است که نباید گذاشت اتفاق مرگ آتنا اصلانی ها و ستایش قریشی ها شامل مروز زمان شده و از یادها برود .

واقعا باید برای حل این معضل اجتماعی کاری کرد کارستان .

*روزنامه نگار

700

کد خبر: 807187

وب گردی

وب گردی